Zavod za statistiku

ХХХ похвалних · · 1757 19:08 1888 марљивих · 38:69 4664 44-08 приличних · · 95:00 23:48 98:96 немарљивих - 18-81 1780 18:13

Односна размера између виших и нижих гимнасија била је код ученика, који су походили предавања,

· као 100: 69

похвално ·

марљиво · » 100:121 прилично · · · » 100: 94 немарљиво · · » 100: 97

Код ученика прве две категорије налазимо

велику разлику између виших и нижих гимнавија. Код друге две категорије та разлика, само је незнатна.

Кад укупни број извињених изостанака, поделимо с бројем ученика, који су изостајали, ми налазимо, да је долазило просечно на једног ученика

У ГИМНАСИЈАМА ИЗОСТАНАКА ВИШИМ • 7:48 НИЖИМ · 6:50 у опште · · 7:00

Ови подаци доста су занимљиви за сваку школу на по се. Тако у појединим гимнасијама, вишим и нижим, износио је просечни број ђачких изостанака, и то у

великоградишкој нижој г.- 2:64 свилајиначкој » » · #50 параћинској » а» 444 јагодинској » » * 4:61 смедеревској » » + + 2'05 крушевачкој » » 7 5744 првој београдској » · »' 5:49 пожаревачкој | » »„' • b49 врањској » » * 5'56 зајечарској » » > 5:73 ваљевској » » * 5.73 нишкој вишој Г. 6:50

6:57

крагујевачкој вишој г. ·

шабачкој нижој „ · · · · 678 другој београдској » » : 7:53 пиротекој » » 7:97 београдској вишој » : 8 58 алексифачкој нижој » + : + + 920 чачанској » NE 9:84 неготинској » » · · 10:02 лесковачкој » » · 19:87

Из овог поређвња, види се, да је просечни број ђачких изостанака у лесковачкој нижој гимнасији био пет пута већи него у великоградишкој. Велики је број оваких изостанака још и у нижим гимнасијама: неготинској и чачанској. | |

Занимљиви су ови road за сваки разред ових школа на по се, и их с тога овде изновимо.

На једног ученика долазило је просечно извињених изостанака,

Li

; У ГИМНАСИЈАМА У РАЗРЕДУ

вишим НИЖИМ У опште првом 6:00 6:73 665 другом · 6:06 6:77 6:68 трећем · 7:67 6:69 6·86 четвртом • 6:75 6:73 7:80 петом 8:68 — 8:68 шестом · · · 7'65 — 765 седмом · · · 12:85 — 12:85

У старијим разредима виших гимнасија, нарочито у петом и седмом разреду, просечни број изостанака већи је него у нижим разредима. У нижим гимнасијама на против тај број готово се и не мења.

У вишим гимнасијама долазило је највише изостанака на ученике седмог, а најмање на ученике првог разреда. Односна, размера, између првог и седмог разреда била је у овом погледу, као 100:214. У седмом разреду био је дакле релативни број изостанака два, пута већи него у разреду првом.