Zavod za statistiku

У овим размерама не видимо никакву правилност већ на против јако колебање.

Занимљиво је, да је у реалкама проценат ученика, који нису имали ни један изостанак, био знатно већи него у гимнасијама. Таких ученика, било је у реалкама 195 или 90:99 од стотине уписаних.

Према томе на сто гимнасиста долазило је у реалкама 120 ученика, који нису имали ни један неизвињени изостанак.

· О броју ученика са извињеним изостанцима имамо ове податке.

Ученика, који су имали извињених изостанака, |

БИЛО ЈЕ од сто

СВЕГА УПИСАНИХ

од !— 5. · · · · 1149 94-19 , 6—10: + - + . 93. 15:10 »11—15 + + + +. 41 6:66 „ 16—90 · · · · . 35 5:68 „ 91—95. · - · 33 5:36 , 26—30 + + + • · 19 1-95 „ 34—85 · • • · · 15 9-48 » 36—40 + à + + · 13 9-11 , 41—50 + + + . : 99 471 „ 51—60 · + . 11 1:78 преко 60. · · · · 77 12:50 Свега · · 508 82:47

Поредимо ли ове проценте с онима, које омо нашли за, гимнасије, ми налазимо, да је на сто гимнасиста долазило ученика у реалкама, који су имали извињених изостанака

од !|— 5 · · · · . . 96 y 6—10 + + + . . . 80 »11—15 + + . . . . 59 „ 16—90 +... 81 „91—95 . . . . . . 93 » 26—30 + · · · - . 50 » 31—85 +... . 93 „ 36—40 + + « . · . 95 „ 41—50 + + • • · . 192

АРЖАВОПИС СРБИЈЕ ХХ

XLIX

од51—60 + · + + . . 93 преко 60 · · · · · · 249 у опште · · · · 96

И ако у главноме ученици реалака мање изостају, то их опет има далеко више него гимнасиста, са великим и највећим бројем изостанака. Од уписаних ученика, није имало ни један извињен изостанак свега 108 ученика или 17'53 процената. И у овој категорији било je дакле више ученика у реалкама него у гимнасијама. Поделимо ли ученике, по броју извињених изостанака, у четири категорије, као што осмо то учинили са гимнасистима, ми налазимо, да је било у реалкама ученика, који су походили предавања,

У ОПШТЕ У ПРОЦЕНТУ похвално · · · · · 108 17:95 марљиво • · · · • 249 38 66 прилично · · · · · 109 17:41 немарљиво · · · 157 26:68

Кад ове проценте поредимо с процентима, гимнасиста, ми налазимо, да је на сто гимнасиста долазило у реалкама ученика, који су походили предавања

похвално · · · · + • 125 марљиво · · · · 88 прилично · · · · · 13 HEMAPÆHBO + . + + 142

Из овог поређења. види се, да је ученика, који су похвално походили предавања, било у реалкама више него у гимнасијама, али да је и немарљивих било још много више у тим школама.

"Поделимо ли укупни број извињених изоотанака, о бројем ученика, који су их учинили, ми налазимо, да је долазило просечно на јеAHOT ученика по 9:8 изостанака, дакле готово три пута више него у гимнасијама.