Železničko pitanje : nekoliko reči na adresu ministara, narodnih poslanika, sviju javnih poslenika, trgovaca i privrednika

УШ

Решење владе, које нам је у 109. броју Самоуправе од ове године саопштено, гласи: ,

1) да се са Управом Фондова закључи уговор о зајму који она нуди српској држави и то 12 милиуна у току четири године са шест од сто интереса, 21 рат) а рок отплате педесет година. Интерес и отплата овог зајма псплаћиваће се из железничког приреза, који се нарочито купа за сву потребу, а као супергарантија служиће Управи. хипотека на ново саграђене железнице.

9) да се прво приступи грађењу железнице Пара ћин— Зајечар и

Београд— Ваљево с тим да се ова пруга од Лајвовца на Колубари продужи ув Љиг па преко Г. Милановца, Чачка и Пожеге сатради до Ужица.

8) Ширина колосека ових железница да буде 1:00 м,

4) ове године да се приступи грађењу железница Параћин и Зајечар и Београд — Ваљево и трасирању пруге од Чачка преко Милановца до Лајковца пошто је пруга Ужице—Пожега— Чачак већ трасирана.

Противу |) тачке овога решења, нема се шта казати, јер је за почетак рада на извршењу нових железница поступак уместан: и већ пре две године, тадањи министар грађевина, у томе смислу упутио је био писмено питање Управи Фондова.

Што се тиче решења под 2) нећу за сада улазити у оцену да ли је умесно, али је оно противно садањем закону.

Решење под 3) односно ширине колосека неумесно је и штетно, а њему су противни са малим изузетком и сви наши стручњаци, па ће повигурно осудити га и.јавна мњење, када се довољно обавести, |