Železničko pitanje : nekoliko reči na adresu ministara, narodnih poslanika, sviju javnih poslenika, trgovaca i privrednika

Тх

| Раније сам већ рекао да сада, пошто знамо решење | владино по овоме питању, одговорност заисто мора пасти | __на целу владу.

| Па чиме правда влада такво решење % К

| Тиме, · што јој је оно предложено од стране мини-

_ стра грађевина, а овај ју је уверио, да међу стручњацима |

постоје разна мишљења, те да за то треба баш његово мишљење да усвоји. -

: Разлог који се оснива на различности мишљења, ни| _ штаван је, и не може никога ослободити одговорности. | Лако би било радити државне послове, и примати | за њих одговорност, када би по питањима, која долазе | на решење, владало у ошште једно мишљење.

| Дужност је државника, да питања која пред њих | на решење долазе, озбиљно и свестрано проучв; те да себи створе мишљење, на који се начин она, у интересу општем, имају најправилније решити. ;

| А у крупним питањима, као што је железничко, не| _ може бити једино меродавно ни мишљење ресорног мив нистра, нарочито када се види, да је његово мишљењ | _ наишло на опште неодобравање у стручним круговима.

= Дужни су себи створити, и имати своје мишљење,

у овако важном питању, ако хоћете и министри полиције,

просвете, правде и спољне политике; али без сумње, министри финансија, народне привреде и војни, не смеју ни у којем случају по питању железничком бити необа-

грађевина, на милост и не милост.

Шре но што ће се донети закон о грађењу и еЕСплодтацаји нових жолезнаца од 6. децембра 1898. год., била је обравована под мојим председништвом једна ве: .

вештени, и не смеју се предати само у руке министру