Železničko pitanje : nekoliko reči na adresu ministara, narodnih poslanika, sviju javnih poslenika, trgovaca i privrednika
Тх
| Раније сам већ рекао да сада, пошто знамо решење | владино по овоме питању, одговорност заисто мора пасти | __на целу владу.
| Па чиме правда влада такво решење % К
| Тиме, · што јој је оно предложено од стране мини-
_ стра грађевина, а овај ју је уверио, да међу стручњацима |
постоје разна мишљења, те да за то треба баш његово мишљење да усвоји. -
: Разлог који се оснива на различности мишљења, ни| _ штаван је, и не може никога ослободити одговорности. | Лако би било радити државне послове, и примати | за њих одговорност, када би по питањима, која долазе | на решење, владало у ошште једно мишљење.
| Дужност је државника, да питања која пред њих | на решење долазе, озбиљно и свестрано проучв; те да себи створе мишљење, на који се начин она, у интересу општем, имају најправилније решити. ;
| А у крупним питањима, као што је железничко, не| _ може бити једино меродавно ни мишљење ресорног мив нистра, нарочито када се види, да је његово мишљењ | _ наишло на опште неодобравање у стручним круговима.
= Дужни су себи створити, и имати своје мишљење,
у овако важном питању, ако хоћете и министри полиције,
просвете, правде и спољне политике; али без сумње, министри финансија, народне привреде и војни, не смеју ни у којем случају по питању железничком бити необа-
грађевина, на милост и не милост.
Шре но што ће се донети закон о грађењу и еЕСплодтацаји нових жолезнаца од 6. децембра 1898. год., била је обравована под мојим председништвом једна ве: .
вештени, и не смеју се предати само у руке министру