Žena i socijalizam

пазе

а.

18

односи нису ни бољи ни гори но у осталим великим варошима. Да ли на стари Вавилон више личи источноправославни Петроград или католички Рим, хришћанскогермански Берлин или незнабожачки Париз, пуритански Лондон или весели и страсни Беч — тешко је решити. Исто социјално стање производи исте социјалне појаве. „Проституција има своје писане и неписане законе, своја помоћна средства, места из којих се рекрутује (уаг1ош5 тезогт 5) од најсиромашније колебе па до најсјајније палате; своје безбројне ступњеве, и то од најнижег па до најпрефињенијег и најкултивисанијег; она има своја специјална уживања и јавна места за састанке; своју полицију, своје болнице, своје тамнице и своју литературу.““ „Ми више не славимо светковине Озириса, баханалије и индиске оргије у пролећним месецима; али се у Паризу и другим великим варошима, у мрачној ноћи, иза зидова јавних и приватних кућа, предаје оргијама и баханалијама које ни најсмелије перо не може да се усуди описати.“““ |

Под таквим односима, трговина женским месом добила је огромне димензије. Она се води у центрима цивилизације и културе, на најбоље организован начин, у великом обиму и ретко примећена од ока полицискога. Читава једна војска маклера, агената и транспортера мушкога и женскога пола врши тај посао онако исто. хладнокрвно као кад би била у питању трговина ма. којим другим еспапом; фалсификују се легитимације и издају сведоџбе у којима су тачно описане квалификације сваког „парчета“ и које транспортери дају купцима као упутство. Цена се управља, као и код сваког еспаџа, према квалитету, а еспап се сортира и експедује у разна места и земље, према укусу и захтевима муштерије. Најпрепреденијим манипулацијама гледа се да се умакне пажњи и испитивању полиције, а не ретко троше сеи грдне суме да би око чувара закона зажмурело. Нарочито је у Паризу констатован један број таквих случајева.

» Нлизабета Блеквел: „Тће тога! едиса от,“

#% Мантегада; 1' Атпоцг Чала | ћштадл ће,