Žena
206 ПЕВА
важности, него и хигијенске. Они су врло важна потреба хигијенског развијања ученика.
Гимнастика и спортови разне врсте као: клизање, грудвање, лоптање, рвање, бацање камена и Т. Д. имају своју велику важност у хигијени дечјег узраста. На лекару је да те корисне забаве развије и потчини здравственим захтевима.
Али ни тиме се не свршава благотворни рад школског лекара. Поред тога што треба да буде лекар и хигијеничар, он има и учитељских задатака. Његова је дужност, да даје обавештења и поуке родитељима и учитељима о њиховој деци и ђацима и о потребама те деце, а ученике да обавевештава и учи о начинима како ће остати увек у повољном здрављу и како ће се чувати од 60лести. С родитељима и учитељима долази лекару додир приликом сваког прегледа школске деце. Али он мора тражити и ван тога прилике да дође с њима у везу. То се постизава родитељским селима, где лекар предаје и поучава о здравственим питањима, која се тичу све деце. Овакав рад дао би у многим случајевима добар резултат, Го истина зависи и од интелигенције и схватања родитеља. Али баш оваквим радом би се донекле ширио хоризонат родитељских знања и схватања. Таквим сталним радом успело би се нешто и против разних гатара, врачара и лажних лекара, који извлаче простом свету новац из џепа и упоопашћују га здравствено.
Поред дужности, које лекар има према деци док су у школи, он их има и пред њихов излазак. Те дужности се састоје у саветима, које лекар треба да да ученицима односно њиховог будућег позива. Он треба да саветује деци и родитељима, шта да изберу за будуће занимање, које није одговарало њиховом здравственом стању...
У нашем народу лекар још ни из далека није оно, што би требало да буде. Њега још никако не траже као сталног саветника за чување здравља.
Он је још увек само нужно зло и крајња инстанца.