Žena

292 | ЖЕНА

и положај Српкиње нека даје и правац, начин ње образовању и васпитању. Орпкиња не жели ема пацијом потпуну самосталност, као Енглескиња. 3 и васпитавајмо је, учимо је како ће усрећити, за вољити у првом реду кућу. Нека јој идеали буду : Југовића, Косовка девојка и томе слично. 4 Домаће васпитање требало би да буде у мн тешњој вези са школским васпитањем. ф | Још у родитељском дому требала би мајка, упозна дете са садржином оних народних прип дака и песама, у којима се истиче српска о љуба и мајка. У овом васпитном правцу нека на ви основна школа. Када науче читати, подајмо да читају оно о чему су већ слушале у родитељ дому. При читању истичимо лепе женске карак! племенито срце. нежну душу, чврсту вољу за. томе слично. 1 НЕ | ·" Нарочито задаћа наших виших девојачких шк је, да васпита женско дете за живот Српкињ јој даде знања и умења, како би као образована м заузети место и у интелигентнијим круговима, свега имајмо на уму, да већина женских заврши цање знања четвртим разредом више девојачке. ш увајмо се дакле многе теорије, него их спрем за практичан живот. Учимо их скромности, ивкр сти, задовољетву, једноставности. Описујмо им п _тичан живот у потпуној његовој боји. Мислим, реп тим, да је живот састављен и из пријатних и не јатних момената. Да у срећи својој не забораве мање сретне сестре. Нека не очајавају никада. спитајмо их, да српски сносе све у животу. Истич им лепе примере поштења, честитости, уредност што исто треба да чини и основна школа. Разуме да им овде можемо говорити и о рђавим каракт ма, неморалу и последицама истих, како бисмо их ! чили, да се рђавог клоне, да рђаво презиру. Услед споменутих разлога у женским сре „школама не сме се настављати чисто теоретски. (0 ђивање наставног градива доводимо увек са приме на практичан рад. Немојмо бранити своје теоре