Ženski pokret
и ако не будемо имали један јаки друштвени морал, са широким идеалом, који би интересе свих обухватио, и око кога би се сви њихови радови могли концентрисати, и јаку правду која ће сваког на своје место ставити, сваком према способности посао одредити и према успеху награду доделити, ми не можемо ни почети радити, а камо ли нешто остварити Модерна држава се не може дакле, оснивати само на негативним идејама француске револуције. Држава не постоји данас само зато да чува слободе грађана, него да њихов рад за целину организује. Њено тежиште није више у индивидуи него у целини. Власт није више једна привилегија којом се добијају нека неограничена права, него је једна дужност, која повлачи са собом највећу одговорност. Главно питање није више у томе: ко ћe доћи на владу, него; шта ћe се урадити Задатак, који данашње државе имају, није имала још ни једна држава у историји и зато ми не можемо у прошлости тражити образац нашем друштвеном моралу, него га морамо сами створити. У политици постоји само једно апсолутно правило, a то је да свако друштво мора имати онај облик који најбоље одговара његовом начину рада, И нама ћe дакле, сам наш рад најбоље показати правац у коме нам ваља нов друштвени морал тражити. Можда би жене, које немају политичких успомена, које са новом душом и новим очима у политику улазе, пре успеле, да се новим приликама прилагоде, него људи чије су очи join непрестано упрте у прошлост. Из тих разлога и ми се придружујемо Kidd овом мишљењу, и налазимо да он има сасвим право, кад тврди да ћe у новом друштву жене бити главна чињеница. Жена није била досад одстрањена од државних послова зато што је она била неразвијена, него што је држава била неразвијена. И кад је држава, развијајући се, почела да губи свој искључиво војни карактер, и да добија све већи економни значај, онда се одмах осетила потреба женског учешћа у политици.
7 и 8
Benjamin Kidd Science of Power
219