Ženski pokret

да је и у овој тачки од утицаја закон обрнутости једнополне владе. Обрнути двојни морал женске државе онемогућава пoјаву женске проституције. Beћ Аристофан каже да жене желе да уклоне све хетере, да би оне саме могле уживати младићске сласти. Женска влада и женска проституција су супротности које се искључују. С тога је осуство женске проституције под владом жене пo себи разумљиво што би се морало очекивати по закону обрнутости. И тиме се доказује, а из овог узрока, не различност мужа и жене, него њихова психичка једнакост. Али ова једнакост. захтева caд пo закону обрнутости: мушку проституцију у женској држава као супротност женској проституцији у мушкој држави. Двојни морал, који под мушком владом води женској проституцији морао би водити са cвојом обрнутом тенденцом под женском владом мушкој проституцији. Склоности за ову мушку проституцију јављају се очевидно под женском владом. Н. пр. Страбо прича да су Лиђанке (код којих су жене владале) бирале љубавнике по својој вољи и да су их издашно награђивале из свога (иметка) имања. Оне су такође биле „врло милостиве" те су указивале гостопримство својим љубавницима. Забележено је саопштење писца мушке државе који није знао карактер проституције потпуно, јер је мушка проституција била под владом жена. Али се упркос томе показао јасно њен карактер. Жена трг-жи себи љубавника и плаћа му за његове љубавне услуге у новцу или каквом службом (чином). Ако студирамо велику историју проституције Ивана Блоха, видећемо да хетеро-сексуална мушка проституција није никад имала такав обим као женска проституција. У поређењу са овом, она је тако рећи незнатна. Склоности се увек распознају, само остају увек на почецима. Овде лежи, дакле, стварна разлика између државе жена и људи. Била би велика заблуда а о би се ова разлика хтела свести на психичку различност жене, или би се хтела објаснити већом урођеном моралношћу човека или жене, - или пак већом способношћу да се дају закони. Разлика има само физиолошке узроке Мушка проституција у женској држави не развија се само зато дo димензија женске проституције у мушкој држави, јер је ово физиолошки немогућно. Човек пo свojoj полиој природи није дорастао про-

72

Женски Ппкрет

3.