Život Dra Jovana Subotića 1

Може се разуметж, како се пренеразпо. кад је ову титулатуру напрема налатпну сам пз својпх уста чуо. Занеми. Усне му се укочпше. Не могаше му глас из грла. Палатин одступи мало прозору, па опда му наново прпступи. А Аси-Марковић звекне сабљом. удари мамузом о мамузу, и Seienissime caesareo-i'egie Princeps излети из аеговог грла, као најлепши дпјук пз славујева. Не могу казати, да је овај начин спољског понагааша бпо најсрећиија макспма 10 ) Карловачке Гпмназије: али то морам рећп. да се на истој Гпмназијп учило врло добро, п више него на којој гимназпји у Маћарској, јер је она била установљеиа н уређена но начину гимназпја у Аустрпји. Карловачкп ђаци знали су латински бо.ве, него ученнци ма које гпмназије у Мађарекој, јер се ту учило по аустрпјској системн, премда у опће нису тако лако тим језиком говорили, а надвнгаавалп су ове тпм, што су добро немачкп говорплп, и у математпди II у физпцн леиа зпања имали, што онн нису. Ова је гимназија нмала онда гаест разреда, као п све друге у монархијп. У шестом разреду ступим први пут на „rostra. 1 * 11 ) Јавим се директору, да еам рад држатп латннеку орацију. Овај ми одобрп, ија ту сачпним. Истпиа да је он ову онако подобро иснрављао; али су мисли остале моје. М тако једне недеље дођемо на каталог свпх шест разреда, н ја са катедре изговорпм моју латннску продукцију, на Дамет, без погрешке, са свим слободно. Можеш мпслитн, ја па катедри ироФесорској. а свих других inecT гакола у окамијама као ђаци!

10 ) лат. разуме ее regnla, највише правило, начело. X1 ) лат. унраво кљунови; после, гов орни ч к а трибина на тргу (fornm), ]'дс су се у Риму држале народме скунштине, јер беше украшена кљуиовима заилењених непријатељскнх бродова.

100

Ђаковаве