Anali Pravnog fakulteta u Beogradu

IV У погледу питања евиденције, односно публиковања текстова који се односе на међународно обичајно право стављено je у дужност Генералном секретару УН да владама чланицама УН достави једну упоредну студију о томе на који би се најкориснији начин могли публиковати, путем специјалних издања посвећених извесним питањима или у правном годишњаку УН, текстови који се односе на нове чињенице из области међународног обичајног права, као и на активност ОУН у правној области. Поред тога, Генералки секретар je позван да што пре предузме публиковање: а) листе појединих збирки уговора, водећи рачуна о сугестијама изнетим у току дебате у Шестом комитету; б) репертоара досадашње праксе у Савету безбедности. V За питање мера за ограничење трајања редовних заседања Генералне скупштине образован je специјални комитет од 15 чланова, који има да проучи меморандум Генералног секретара о томе питању, као и друге документе које би поједине државе у вези с тим упутиле, и да на основу тога поднесе своје препоруке осмом заседагьу Генералне скупштине. Генералном секретару наложено je, пак, да поднесе извештај о практичним последицама које би имало утврђивање датума отварања редовних заседања Генералне скупштине (убудуће) не у трећој недељи септембра, већ било раније или доцније. VI Специјални комитет проучавао je проблем нзношења правних питања или питања ко ja имају и правни вид пред Шести Комитет, сматрајући да извесне резолуције, као што су оне којима се тражи саветодавно мишљење Међународног суда правде, или се односе на рад Комисије за међународно или предвиђају какву измену правила поступка Генералне скупштине у Шестом комитету, као и сва она питања за која Специјални комитет нала-

зи да je њихов правый вид знача] ан. Генералка скупштина одлучила je да се поједина правка питања, или она која имају и свој правый вид, износе пред Шести комитет било обавезно било факултативно. Препоруке за измену правила поступка достављаће се Шестом комитету, а када се за извесна питања сматра важним њихов правки вид, Специјални комитет he их достављати на мишљење Шестом комитету или he предложити да их разматра заједнички са Шестым комитетом. VII У вези са захтевол за накнаду штете коју су претрпели службеници Уједињених нација насвојој дужности (о чему je својевреыено дао саветодавно мишљењеи Међународни суд правде), Генерални секретар Уједињених нациja затражио je од Скупштине да одлучи о даљим мерама, пошто су Јордан и Египат, као одговорне владе, одбиле да исплате накнаде за убијена и повређена лица у току посредовања УН за мир у Палестини. Он je био овлашћен од стране Генералне скупштине да посредује за решење тих захтева, а, у случају неуспеха, да их изнесе на арбитражу. Мада je Jopдан већ одбио арбитражу, а Египат није одговорио на предлог у томе смислу, Генералка скупштина je препоручила да се у погледу захтева за накнаду поступи према већ постојећем овлашћењу Генералног секретара. VIII Најзад, у погледу поправке кинеског текста Конвенције о спречавању и кажњавању геноцида, која je ступила на снагу 12 јануара 1951 године, Генералка скупштина je резолуцијом наложила Генералном секретару да jeдан оверени примерах исправљеног кинеског текста те конвенције достави свим државним чланицама које се сматрају као потписнице и да од њих затражи нотификацију о пријему или одбијању ове исправке.

M. Д. М.

256

АНАЛИ ПРАВНОГ ФАКУЛТЕТА