Anali Pravnog fakulteta u Beogradu
475
СУДСКА IXPAKCA
а и иначе, да они своје функције претседника и секрегара, па ни ма које друге функције у организацири, не врше на основу законских овлашћења или других прописа издатих на основу закона. До истих закључака долазимо и анализом овог текста датой, наравно, наруже и у оквирима овог приказа. Наиме, кад закон у чл. 99, ст. 1, у изреци под б говори о службенику у предузећу или установи друштвене организације као службеном лицу, онда се за правилен одговор на поставлено питање мора прво утврдити правки положај и характер дотичне друштвене организације. Мислимо да нећемо погрешити ако узмемо да се овде мисли само на оне друштвене организацире које имару елементе равноправности. То су оне друштвене организације које постоје и раде на основу одређеног законског овлашћења, чему искључиво и дутују алемент равноправности, због коре се њихови службеници у кривичноправном смислу овде узимају као службена лица. За овакав закључак говори и стилизација овог прописа. Пре свега, сама чињеница да се овар пропис налази одмах иза онога кори говори о државном службенику као службеном лицу, коре сворство извире непосредно из јавноправности положаја и функцире државног службеника, упућуре на то да и службеник у предузећу или установи друштвене организацире мора имати у свом својству тар исти елемент равноправности, наравно само на посреднор основи. То се види нарочито по изреци под виг, где су предвиђене друге трупе лица са сворствима службеног лица. Код обеју њих тар елемент јавноправности изричито ре наглашен. Код лица под в то ре учињено тиме што ре својство службеног лица признато не свим изабраним лицима, већ само оним кори имару сталну функцију у претставничким телима или у извршним органима тих прегставничких тела. Код ових под г својство службеног лица везано ре за вршекье одређене службене дужности на основу овлашћења датог законом или другим прописима донесеним на основу закона. Пошто се елемент јавноправности код лица наведених под а разуме сам по себи, као нешто иманентно у појму државног службеника, а код лица под виг тај ре елемент изричито наглашен, нема никаквог разлога а ни основа узети да се за лица наведена под б тар елемент не претпоставља и не тражи, иако није изричито споменут, рер се овде имару у виду, као што смо рекли, само службеници у предузећима и установама оних друштвених организацира коре посторе и раде на основу одређеног законског овлашћења, за раз лику од читавог низа других друштвених организацира и УДРУжења грађана као што су разне гимнастичке, спортске, техничке, синдикалне и сличне организације које не карактерише елемент јавноправности, посредством одређеног законског овлашћења, већ посторе и раде искључиво вољом грађана. Једна од оваквих друшгвених организацира ре и Пародии фронт, односно Социралистички савез радног народа. Политички прин-