Anali Pravnog fakulteta u Beogradu

МЕБУНАРОДНИ МОНЕТАРНО-КРЕДИТНИ ОДНОСИ И ПРАВО

Уједно je прописан порез на добит странах правних и физичких лица која улажу средства у домаћу ПО ради заједничког пословања (Закон 31/67) у висини опет 35% од исказане добити и неких неисказаних видова прихода. Овом порезу нису подложке камате од обавезног депозита једног дела добити у банкама. Не плаћају се камате на пословни фонд од улагања странах лица ради заједничког пословања. Разрезани порез на добит снижава се, у случају реинвестиције од најмање 25% добити у истом или другом домаћем предузећу или депоновања у баици, зависно од постотка реинвестиране добити за 15 па све до 50% (уз извесна ограничена). Од ових прописа који су, с једне стране, водили рачуна о оправдании привредним интересима страних улагача, с друге стране о основним начелима радничког самоуправљања, очекује се прилив знатнијих иностраних средстава за унапређење наше привреде. Проблем заједничког улагања у већим размерама нужно ce појавлзује нарочито код електричних централа, мреже за пренос и дистрибуцију електричне струје (СУАЕЛ), нафтовода, плиновода, атомске енергије. Све актуелније постаје и опорезивање подружница (погона) те афилијација матичних предузейа у иностранству, нарочито опорезивање „меЙудруштвених" дивиденда (intercorporate dividend) где се траже решена за спречаване двоструког опорезивана те добити, која морају занимати и Југославију.

Ар

Владимир Мурка

РЕЗЮМЕ Международные валютно-кредитные отношения с международным валютно-кредитным правом Так как в публичных (общественных) финансах валютные операции (валютно-кредитные отношения с валютно-кредитным правом) выделяются как отдельный предмет, что вызывается и обширностью материи, мы посветили отдельную статью вопросам международных валютно-кредитных отношений с международным валютно-кредитным правом, исходя из их значимости и специфичности. В ней, в основном, мы не касаемся теории денег и кредитов, предоставляя их изучение политической экономии. Аанный обзор также не охватывает полностью систему международных валютно-кредитных операций, а является лишь первой попыткой изложить, наряду с уже существующими определениями международных финансов, главное содержание предмета, имеющего, учитывая растущее значение и размеры международных финансов, все условия к тому, чтобы стать отдельной научной дисциплиной. В статье рассматриваются: I. Государственные долги и иски, другими словами, государство не только как должник и гарант, но и как кредитор.