Bilten Bitefa
MARIONETTEATERN
A'ai’ionefreai-ern je !958.godine osnovoo Michael Meschke sa svojim saradnicima, GrOpa dobija prvu materijalnu pomoć. "Izražajna sredstva pozor‘sta luVaka se pamte = a traži se angažovani gledalac jer apeluju na mastu i bezazlenost. Lutke imaju moč da oživljavaju predmete bez života, apstrakcije i konkretne forrne, Što stvara igru koja је istovremeno ztsbavna i uzbudljiva, iznad svakodnevnice", To je doba kada je trupa još vezana za marionete, ali počinju i prvi eksperimenti. Medjutim, glumci moraju da žive od drugog rada, izvan pozorilta, M.arionetteatern 1963 godine postaje gradsko pozorilte, Meschke i njegova trupa stiče veču ekonomsku sigurnost, Trupa može viis da daje sredstava za predstave, da poziva druge trupe i posveti se svom publicitetu. Pn/e godine posvečene su produbljavanju tehnike animatora. Traže se idealne forme izražavanja, kako bi dolla do izražaja poezija Akeschkeovih predstava. Übrzo on se orijentile ka obnovi tehnike,oslanjajuči se na mcltu 5 eksperimentiluči sa roznim oblicima lutkarskog pozorilta. Istovremeno počinje da upotrebljava elemente Irodnih umetnosti. Lutke postepeno postaju samo jedan od iztažajnih sredstava. Scenografija I glumci izlaze na videlo dana. Efekti perspektive,stilizacija lutaka, pikturalna celina koja pcdstiče maltu - sve to stvara simultanu kreativnost zahvaljujuči najrazličitijim mogučnostima koje pružaju ti elemehti, "Nebeska igra" je bila predstcvđ koja је počivala na dramatizaciji seoskog primitivnog zidnog slikarstva. Naivnost tih slika podseča na večite teme biblije. U jednoj drugoj predsta>/i marionete predstavljaju Hčnosti commedie dell'arte, Meškeova verzija "Priče o vojniku", prikazana 1959 cjodine, je novi pogled na taj kornadž, Prlpovedač, prisutan tokom cele predstave, stvara kontrast izmedju Ijudskih i fiktivnih elemenata, Meschke provodi svoju publ iku kroz romantični svet od "Hofrnanovih priča" do "Dan pionira prostora" inspirisan poduhvatom Gagarina. Predstave "Opera za tri grola" i "Dobri čovek iz Se-Čuana" predstavljaju promene stila. Lirizam i bezgranična masta menjaju se u stil sa više drultvene kritike.