Bilten Bitefa

BILTEN TREĆEG BITEFA

GCSTOVANJE ZAGREPČANA Prvi put na Bitefu učestvuje jedan ansambl iz Zagreba. Zagrebačko dramsko kazalište doš 1 o je na Bitef sa posl ednj im dramskim del om Petera Vajsa PATNJE GOSPODINA MCKINPOTA u režiji Božidara Violiča. Scenografija i kostimi delo su poznatog slikara Boureka, koji pripada zagrebačkoj školi crtanog filma. Njegov briljantni plakat povodom ovog gostovanja u Beogradu može sc već videti svuda po gradu. DOLAZAK DAVIDA ESRIGA David Esrig, rumunski reditclj koji je odušcvio beogradsku publiku na I Bitefu, sa predstavom TROIL I KRESIDA, doš ao je u Beograd. On če videti poslednje predstave Đitefa i razgovarati sa Mirom Trailovič o saradnji sa Ateljcom 212, David Esrig је ove godine režirao u Izraeiu, a sada se priprema da postavi BURU od Sekspira na sceni Toatra S.Bulandra u Bukureštu, u pozorištu koje vcdi poznati rumunski reditelj 'Cu’oi. л , :-v RAZGOVOR SA GOSTIMA IZ ŠPANUE Nuria Espert, njen suprug reditelj Armando Moreno i glumica Hulijeta Soreno vodili su dvočasovni razgovor sa publikom, U početku gosti su zamoljenl , s obzirom da publika veoma malo zna o španskom pozorištu, naprave jednu malu panoramu špan:kog pozorišta. Moreno i Nuria Espert rekli su da je pozorišna situacija u Španiji veoma lošo: postoje tri subvencionisana pozcrišta (dva u Madridu - Teatro espanjol i Mcrija Gerena i Lope de Vega u Barseloni) i komercijalna, privatna pozorišta. Subvencio= nisana pozorišta su pod velikom kontrolom cenzure. Recimo pojedini smeliji komadi velikog klasičnog pisca Ramon Valje-lnklana ne mogu da se prikazuju u ovim pozorištima. Privatna pozorišta, daju više, ali žive na milcst I nemilost materijalnih pril Ika. Trupe žive samo od onog što zarade. Retki su ansambli koji imaju smelosti da se pozabave eksperimentima i novijom literaturom, i zbog cenzurc i interesa publ ike. Gosti su izložiii kako je došlo do toga da i to prvi put u Spaniji (oni su takodje prikazali prvog Brehta) postave Zenea, to је bila njihova stara želja.Zeleli su da to bude BALKON, ali to uopšte nije dolazilo u obzir. Onda su izabrali SLUŠKINJE i pozvali, na osnovu reputacijc, argentinskog i pariskog roditelja Viktora Garsija. Zeleli su da istovremeno daju I DVA DZELATA od Arabala, sli su pred premijeru došle političke kompiikacije i oba komada su zabranjena. Nešto kasnije odobreno je prikazivanje SLUSKINJA.

В го ј2| Nede!ja,2l .septembar 1969 godine