Bilten Bitefa

KO JE WEISSOV GOSPODIN MOCKINPOTT?

Svaki uspjell, punokrvni dramski lik od ppčetka do kraja drame stvara oko sebe svoj osebujni scenski svijef. Edip, Harnlet, Aiceste, Pomet, Woyzeck, Übu,Ham itd, snažno definlraju viziju dramskog djela sebi siičnom, Mockinpott počlnje svoju karijeru na pozornici kao anti = junak da bi prošavšt kroz kctarzu farse postao junakom, na kraju komada od če se čak pobumti prctiv svog statusa komične osobe i pobijediti viziju što mu je dala scensk! život, Prije početka docjadjaja što ih komad opisuje, on je gospodin Mockirtpott koji živi kao jedan od tisUča Mockinpotta, omedjen ztdovima gracija-.зке egzfstencije neop= terečene ikakvim materijalnim i duhovnim brigama, Nepredodredjen za junaka , mogao je potktepi jivati tezu o izuzimanju izuzetalca u modernom tehniziranom svijctu. Ali jednog dona, neobjašnjivo, Mockinpott je "bačen" u svoju scensku egzistenciju kao u niz nemiiih dogadjaja: bez razloga je utamničen, žena ga odbacuje, ne primaju da više na stari posao, l’ječnik ga mesarski operira, vlast mu na njegovo traženje pravde odgovara praznoslov!jem, Tad se javljaju dva andjela i, u okviru eshatološke farse, pokazuje se da је Mockinpott zapravo suvremeni Job podvrgnut kušanjima ne bi !i "shvotio svoju muku". 1 kad napokon shvati da su njcgove painje bezrazložne, Mockinpott ide k samom dragom bogu da mu to dokaže = na šta se dragi bog, kome је dojadiia briga za svoju zemaljsku Firmu, slomljen i poražen povlači, Tako lik koji je netom postao komičan prestaje biti smiješan: stekavši ijuc'sko dostojanstvo od izlazi iz svijeta farsične okrutnosfi i moraiitetskog predodredienja kao šfo je u njega bio ušao: on је pronaš ao svoj identitet.