Bilten Bitefa

REDITELJ MOVE STVARNOSTI 72 1 KORENI

6. BITEP posveđem je zvedZtelju hove stvamost+i 72. Kao T ranijih godina — kada su teme bile Klasika na način 1970. +1+ Slobodne forme 71 — ovogod+šnja tema

proistekla je iz najboljih predstava novih pozorišnih tendencija u svetu.

Često je napisomo da je XX stoleđe doba vladavine neditelJja WM DpožoyrTŠtu.

A11. ta vlađavinma nije ista u V\peme Ozaiga + Stontslavskog s početka veka,

u doba havtela izmedju dva vata 111. u dame Byvechrbe 50—%1Lh godina + Grotouskog 60-tt+h godina.

Dana9S, 70-ttih godima polako se oblikuje nova slika veditelja u odnosu na pozorište ~ svet WM home 2191. Tokom 6 Bitefa okupiće se u Beogradu nekolko najsnačajnijth vediteljskith Zadivriđuajmos*L koji de doći sa avojim onsombiLama svojom teorijom > praksom svojim iskustvom TL zabludoma, T sa stvamošću svoje zemlje 1 sveta koju đe poneti sa sobom. Reditelji Vioto» Gavpoeta, Luca BRoneont., Mevee Cunnungham, Miklos Jane80 Pote» Stein, Angel Faoto, Koept Stuyf, Antome Vitez ı Peten Byook - wiLsu samo svojim delom odnedili odnos prema stvamosti, Veđ su svojom umetmošću delimično Rreizalı stvamost našeg vzepena, koja se tolLko vagltkuje od stvavnostin Što sa je nasledili od pnet-

hodne generacije.

*

Upovedo sa predstavama zeditelja move stvayvmosti 72. Bitef DPVI PDutC u has prikazuje nekoliko primeva kovena pozorišne umetnmostT: japanski noh + kyogen, Tavornt flamemko sačuvan u planinoma Sevilje TL drevnu ritual umetnost Ugamde. A pozed toga + nekoliko predstova Tmspipisanıh kopenima teatyGq: Uvbon, Avts Coyps +8 Njujorka, wu kojoj veditelj Vimette Cavpoll spaja ıskustvo srednjovekovnog Zapade sa ajpoumetnošću ILI Slobodno ulično posovište 15 Čikaga

u kom veditelj Patviek Henvy produbljuje stao iskustvo nazvodskth posopiŠta

AmezvLke.

6. Bitef đe prikasati + dva jugoslovenska doprinosa modevnim tokovima eUVPObDskog posoviŠto — predstvu Hmoattskog navodnog kazolišta "Gybavzea" + Teatya Glej “Spomemtk OU. Izabemme su predstave veditelja Geovgija Para ı Dušana Jovanovića, koje avangazdnu formu spajaju sa, sa hašu smedinmu, vetkom psthHO~

fisičkom spnemom glumačkog awsombla, postiomutom dvugim + neprestanim trentngom.

Za vreme Bitefa Galevija 215 biđe mesto na kom će nekolko snačajhi.h imena nove likovne umetnosti prikasati svoja traženja koja su u sve »eđoj mezT blvska

seenskoj vumetnostT.