Bilten Bitefa

KIA EPS TOI ISP SS SS SSS SSSPBASBSSSBSOO

MASLOV

"Ras preko Bodenskog jesezna! u avom sađvšaju nosi besbroj poruka

+ saključaka, medjusobno ipak neđovoljno povezanih, hoje se povnemeno javljaju i nestaju, što je uslovljeno tokom vadnje,čija se spoljna atrukturalna povesanost temelji na jednoj besetljnhoj konvepaaoeiji, na njenoj wnutrašnjod strukturalnoj povesanosti, na ne prekidnom ugyrožavanju te konvepsaoaije rashim beamislicama,vananjem čula i yasaigranom maštom. Kas preko Bodenskog Jezera - ovaj nasiv aludipa ha stanu memačku baladu o jahaču koji,nesvestam toga,galopira p»eko saledjenog jezera i, kada stiže do obaloe„vidi kako se {aa njega lomi tanka ledena kora, a tek sasnanje o došivljenoj opasnosti dovođi ga u stanje samptnog straha – pod tim jahanjem podrasumeva se„u stvari, funkoionisanje našeg govormog + čŠulnog razuma, gramatika i koordinacija sistema peneepaoeije i mnmačenja, to je samo privremeno i prolazno pravilo,koje se poništava kada se dodje

do sasnanja, kao u Handkeovom Rkomadu, o shizsofreniji,ludilu + someč mblismu:"O0 vođi i ludilu, o brođovima ludaka na velikim vekama...” mašta sa osmehom jedna dama. Ovaj oaitat je očigledno preuset 18 slikhovitog odlomka u knjisi Miehela Foucaulta "Ludilo i društvo",

M kome se do tančina opisuje brelaas izmedju mašte i atvarnosti,„ na koga se nađovesuje neobična hipohondrija i čulnost komađa: "Plovidba monem prepušta 1jude đudima sudbine. Ma vođi svako savisi od svoje 1idne sudbine, a svaka vošnja može da buđe poslednja. Ludak na brođu luđaka putuje wu drugi avet, a {iz tog se sveta vprađa kada ponovo atupi na obalu. Ovo putovanje ludaka je istovremeno + konačmo ras tajanje 1 prelaženje u drugi avet. U {avesnom smislu, oho pbhikazsude u nekoj polustvamnoj i poluismišljenogj geografi:ji početno atanje ludaka na horpisontu briga srednjovekovnog čoveka,simbolički prikazano 1 vealizovano us pomođ njemu dođeljene privilegije, da bude za tvopen ppređ gradakom.kapijom, u tom prelasznom stanju sadpžažaju ga tajno, pošto za njega me postoji druga tamnica. On je satvonen u unutrašnjosti spoljnog aveta, i obrmuto. Ovakvo ·atanje ima veliku simboličku snagu» koja mu je svakako avojatvema i danas, ako smo aspnemni da prihvatimo postavhu da ono, Što je nekada nesumnjivo bilo uporište meda, tokom vremena je u našem sasnahju postalo tamnica. Hanđkeov komad, Bravo ohaj sa faoppnim obyrazlošanjima, pod nasivom "Unutrnačnjost spoljnog saveta", predstavlja jedan poeteki iaras,jedan neposređan proizvod isnudjenth okolnosti, a samim tim isključuje moguđnost vrađanja na nataljemi ponedak i uBO?.

(Botho Strauss)

ovevoseveoeeeeoee eee eeBeeeBBeBBeBeeBGeoeečeeeeečeeeev oteo e veve veve...

UKALUPLJENO PONAŠANJE

Posonište Peteva Handkea konknetisuje u sebi haluoceinahtno. Tamo gde ne postoji ništa uobičajeno, pa samim tim ni konvenoeionalno, vlađa astvah. Kao u snu» uasbudjenje i jesa su glavni faktori na posormio. U "Kasu preko Bodenskog jezera" Pete Hahdke nsadizne u nesigurnmu Pal težu ismedju "anačajnih" i "besnačadnih" pokreta + asnakova. ,Dvosmislenost društvemog a{latema komunicinanja ("Ostrvo u nemuštom moru”, je očigledna: način i uso” ponašanja padaju w oči.Kao pod uttoeajem sna prekida se nit koja spaja 1ičnost aa ulogom. Ukalupljeno poha·šamje,hkoje ua pomođ simbolike menja obl{k,postaje prihvatijivo,obZioi + način glume pojedinaca,prelazseđi 8 jedne ličnosti na drugu, Jeoma su podvučeni, .a mit svakidašnjice potishut. (R.H.Weys)

obori TI TTL OTP ST FOTO KESI S S SSS BOB: