Bilten Bitefa

VM OO ILI O). D II OMJ. LI U... dovu ua dua eo e 0 vo Pal ahaw ab o dv 2 Be sa

093

Nevidijivo posorište! Često ponešto kažemo olako 1 nesvesno, ialeti nam,

a aatim počinjemo da shvatamo da smo to osbiljno mislili ı da de O. 50. LOG tako. Nevidijiuo posoPp+iŠte. Predstava de plod odvpedjenog pozo»ičnog procesa, ali sam broces Je hevidijiD. Tokom _broba glume nalase moga pečenja koja wikad ne izvedu. Postoji tu Još nešto 6 LLČRO MLSLIm, Ja LLECMO, imom Jednu predrasudu, da su majgome kategorije od svih ljudskih — umetnici, politićanı Z ubice. To su egocenterer + njima se može manipultsati do mile polje. J} doje. U ZTOOVM DOSCOJC GOČ TOBO, M prvoj Čovek zeli da Se SGapPGaUO WKLJUČU ww Oouštvu, da vealinuje svoje ambzerje ı da se bokaže + dokaže. U dPugojJj,

M fazi posle četydesete u kojoj sam ja sada, Ljudi drugih oruiližaetja boOstaju mevidijivi, oni odlase wu šume. I ako se ikada umetnost stvarala, ona se stvavala mevidijivo, u manastirima, neciImo. Ali kaludjevpt me dolaze ha Bitef. Kaludje»pi hevidijivo odpšavaju nivo kultupne 1 15 svoje veselosti i potpebe sa igPom stvaraju bosopiŠte.

Danas w posoyvištu moge nevidijive stvayi postaju vidljive + mnoge vidljive nevzaljive. .I Imamo veoetmo brak koji Je vidljiv a bez Ijubav, kao što je nevialjivo da se u toj stoliel, bveocimo,„ khyece nesluđemi broj atoma. Ono Što fizičari 1 mističapriı imaju kao zagednidko jeste da vasumeju Š1LUOtĆ TL Yad MG. osnovu međega Što pretpostavljaju. Fisaitčavri imaju Perne vupe" koje se me vide, a mističarr boga. Ljubav, veetmo„ + druga osećanja postaje. tako im mi ne vidimo. Zašto onda me bi postojalo ı nevidLjivo posopište,„ vekao Je Andne Gpego?r+. . |

Medjutim, u svemu Što govobite postoji jedna moralistička opta koja u umetMosti može biti opasna, bilo Je mišljenje Jovana Ciyvilova. Apto Je još uMtvPdTLo da posopište počihje na iolcel mopalhe katastrofe. Ono Što vemeti uobičajehi moralni tlocpt ima majveć+i uticaj.

Ma izveston način smatyom da je najnemoralnije biti mopalan, »ekao Je Gregopi. U Sovjetskom Savezu mep»tiatojne pvoglašavaju nemoralnim ı stavljaju ih

u Ludnicu, M Ameproe+ Je dovoljno da ih televizija proglas: sa ludake.

Ja sam bio hapšen za nemoral Jep sam skinuo glumce. Taaa je taj ČihM bto Š1Uočan.. U tom brenutkKM, snačio jo SLUOČ pokasati, malogyadjanrtma da isbod suknje bostojt joč mečto, da postoji telo ı da je oMo Lebo. Medjutim danas kada ima tako malo ON T tako malo bravde, SŠtua»i stoje hešto drukčije. Kada je svet krajhje veletiviziPan, kada su mmoge, ako ne sve UPednoSti

pale. ı kada je najvašnijJe otići ha blažu.. ČIni mi se daypostavljanje brtonja mopPatnosti Jeste upiLina. U NMJuJovku Je buka takva. da mopate apušiii OČL,

pa čemi. onda Dbučna predstava. e sagadjude LTL. ona OKOLIMM JOŠ OoLŠe. Jma terovLama ı mL kazemo pa šta da vadtimo,„ da odemo M |O OOROR + gledamo komad o tepoPLam opet Ka emo, ba Šta da Padimo. Ja mostam.,da „Je O gYOZHO. 15. toga sledn pLEanJO„. 500. Je, O PLO. Paduimo, „a Je.OO, LO, BaDPGOUDO CZLDIO

u. DOŠOPLŠLM, | KGKO,. O MUCLCe, RO. LOuOe.. 1 SG. DAEGOnJO OPA SDGRO. Som, S6DT da postav ı da pokuša da odgovo?~, Yekao Je Andve Gyegobž.

Da 11 se ubravo zbog sveopšte ugroženosti o kojoj govorite obrađate dečijoj titevaturi, da Li aato sa Kepolom, veotmo govoPLte 1 odvaslima ı onhtma Koji Hz6M Odrasli, bilo Je bitahje MiLype Sontinti a Andpe GPegoPpiJGI ;

U mitologijama mogth naboda dete jeste simbol sačudjenost?, upitanosti sbohntanog:1 halvnog čina, odgovo»bio je Grego»pi. Sam toga deca Imaju Magonsk+i osećaj ža {Btoijeko. Svi ti kraljevi + aabPevi, Sve te priče koje se sapravo bave silom 1 vatom. Mi obično mislimo lLiheemo„ deca imaju smisla sa kpugove, sa-ekluse, · sa mistička sasnanja:mestvavnmog života.Da,u aečijim: pričama Ima mnogo toga što savpedjuje pažnju odyvaslih, a Što ne treba pretapati M bOsOPište sa deeu je» hjih + ovako udaPamo sa već odviše mogo sStUaPl.

NM JJ JJ E E II IJ II IT JV OI JI O IT OI SOLI E II II O IC TI O II O O OI II IT: II OL II JI II E S OI II IT S O