Bitef

RETROGRADNI DOGAĐAJ M. N.

Retrogardni događaj Marija Nablocka Jednominutni dramski tekst - EKSPRESIJA SLIKAR je hteo da skoči u reku. Iznemogao od STRAHA da je postao odviše sličan svetu koji je sve te godine tako nepatvoreno slikao. SESTRA ga je zaustavila krikom: SESTRA: Svet postoji, bilo bi besmisleno ponavljati ga. SLIKAR: Vi mislite moje misli. Moje neizražene misli, koje če zarobiti svet u ekstazu UNUTRAŠNJEG ... o, kako se surovo lomim, pred njima če se svet raspasti u Užasu.

Vi me razumete! Ime mi je BERTOLD BRECHT. SLIKAR se smirio u Izrazu svojih snova, samo na kratko vreme, malo pre nego što su se njegove misli raspale u Užasu. Minutni dramski tekst EKSPRESIJA SLIKAR je hotel skočiti v reko. Omagal je v Strahu, da je postal preveč podoben svetu, ki ga je vsa ta leta tako nepopačeno slikal. SESTRA ga je zaustavila v kriku: SESTRA: Svet je, _ nesmisleno bi ga bilo ponavljati. SLIKAR: Vi mislite moje misli, Moje neizražene misli, ki bodo ujele svet v ekstazo Notranjosti... ... o, kako se surovo lomim in pred katerimi bo svet razpadel v Grozi. Vi me razumete! Ime mi je BERTOLD BRECHT. SLIKAR se je umiril v Izrazu svojih sanj, samo kratek čas, tik preden so njegove misli razpadle

gledališče sester scipion nasice ljubljana sir Jugoslavija retrogardni dogadaj marija nablocka

v Grozi

Pozorište između Gledaoca i Glumca ne postoji. Pozorište nij e Pražan Prostor. Pozorište je Država. Sváko pozorište je hijerarhična, nacionalna, ekonomska i ideološka organizacija. Pozorište Sestara Scipiona Nasice se odriče komunikacijskog rituala u definisanju pojedinačnih idejno-umetničkih stavova. Svi stavovi Pozorišta sestara Scipiona Nasice su odredeni Načinom njihovog Opstanka - sa Sadržajem i Formom njihove Estetske vizije. Formalna težnja Države je sila i moč, dok je suština svake Države Neorganizovanost. Pozorište sestara Scipiona Nasice proglašava taj odnos za temeljno, sveobuhvatno, sveprisutno i večno estetsko pitanje.

eriEFi