Bitef

SVEDENBORGOVI ANĐELI

Swedenborgovi anđeli Pretpostavljam da smo se svi jedanput ili mnogo puta upitali kako bi to bilo kad bismo stigli u raj. Emanuel Swedenborg, naučnik i filozof iz XVin veka, bio je jedan od malobrojnih koji su. sa iznenadenjem ili razočaranjem, ostvarili to povlaščeno putovanje. Mnogostruka prividenja dopustila su mu da poseti i raj i pakao. Po povratku je o svojim boravci-

ma tamo napisao trideset knjiga. Swedenborgovi anđeli je teatralizacija Swedenborgovih prividenja ostvarena iznenađujućim spojem igre, pozorišta, muzike i audio-vizuelnih elemenata. u kome učestvuju osam andela. dva duha i naravno, sam Swedenborg razigran u rajskom zabranu

uskovitlanog belog perja. □ Ping Chong

Umetnička filozofija i cilj evi Nastanak Ping Chong i kompanije posledica je želja da se uspostavi veza sa tehničkim sredstvima, da se ta sredstva uključe u rad i da se tako izraze globalne promene izazvane tehnološkom revolucijom i da se prouči značenje savremenog pozorišta u vlastitoj zemlji i na medunarodnom planu. Ukratko, družina je stvorena da bi se ispitala sintaksa tradicionalnog pozorišta i postavila sledeča pitanja: 1) šta je pozorište XX veka; 2) kakvo je mesto pozorišta u društvu kojim gospodare javna glasila; 3) kakav je uticaj medija, tj. filma, televizije i pop-koncerata na pozorište; 4) šta je svojstveno XX veku, a nije predstavljalo deo stvarnosti XIX veka; 5) kakav mogučan odnos unutar samog pozorišta stvaraju film, video, mnogokanalni zvuk, likovne umetnosti, balet i muzika; 6) kakva je nova sintaksa mogučna i, najzad, 7) pošto je Ping Chong Azijac. kako se u Americi može napraviti pozorište koje če se ukrstiti sa etnološkim naklonostima američkog pozorišta. U našem radu neizbežan je rizik. Bez njega ne možemo ako želimo da istražujemo evoluciju one drevne i primarne potrebe koja se naziva pozorište, bez obzira na to da li uspešno ili neuspešno. Ako pozorište želi da preživi sve veču konkurenciju javnih glasila, ono, paradoksalno, ponovo mora da ustoliči osnovnu idejű pozorišta kao mesta prvobitnih tajni, poezije i nagoveštaja, a ne da jadno podražava naturalizem koji film i televizija mnogo lakše postižu. No, pozorište istovremeno mora da prizna i usvoji novu zapažajnu sintaksu proisteklu iz tehnoloških premena ovog vrlog novog sveta. Tek u tom slučaju je savremeno pozorište u stanju da zadovolji sopstvenu neponovljivost i nastavi da cveta u današnjem društvu. О anđelima Po smrti božjoj anđeli su se našli u neobičnom položaju. Iznenada im se nametnulo jedno suštinsko pitanje. Mogli biste pokušati da zamislite taj trenutak. Kako su izgledali dok ih je pitanje osvajalo, dok je napredovalo strahovitem snagom potapajuči andelsku svest. Pitanje je glasilo: Šta su to anđeli? Neiskusni sa pitanjima, nesvikli na strah, nevični samoči, andeli su (verovatno) pali u očaj. Pitanje šta

SVEDEN