Bitef

»Nouveau clown« u sumnjivom poslu ü nekoj dosadnoj kafani Jango Edwards je kinuo tako jako da se prevrnuo natraške. Ustao je, otresao prašinu, ispravio stolicu, rekao »Izvin’te«, ponovo seo i u kafani vise nije bilo dosadno. On je klovn. To ne znači da se izmotava unaokolo kao one šaljivčine po kongresima iako i to zna da radi. Kad se pojavi, recepcioneri po hotelima zaboravljaju da budu ukoćeni. Sam sebe naziva »nouveau klovnom« [»vise ti ne treba crveni nos«]. Medutim, »klovn« je »versko zanimanje«. Tője vrač koji humorom otkriva i leči ludilo. »Nije nimalo lako biti luda«. Nasmejao se. »Mnogi komičari koriste klovnovske elemente. Ja sam proučavao klovna u komičaru«. Edwards je postao neka vrsta evropskog princa klovnova, ne zato što je bolji, kaže on skromno, nego zato što ima »smisla za posao«. U stvari, ima pomalo i jednog i drugog, uz dodatak drugih stvari. Dok je bio mlad hipik [sad mu je 41], svoj poslovni smisao je primenjivao u mutnom poslu prodaje »Baluva« satova »pravljenih u Agadiru sa francuskim garancijama«, kaže sa švercerskim ponosom u Maroku. Život je započeo kao preduzimač za oblikovanje pejzaža, pa tako još uvek poseduje teren za golf u svom rodnom Detroitu. Od dolaska u Amsterdam 1975. godine, organizovao je nekoliko festivala luda, predstava i dogadanja pod različitim nazivima kao što su »The Foolies« i »Smejem ti se« [I Laugh You]. Pojavljivao se na početku koncerata Rolling Stonesa, igrao pred Salvadorom Dalijem i postavio koreografiju za američki fudbal [»jurnjavu«] za holandsku kraljicu. Pepsi Kola je dala novae da vodi u »Siz obilazak« Montreala. Kad je video njegovu rimsku predstavu »Kod oralnog Boba« [Oral Bob’s] o noćnom lokalu u raju, Federico Fellini mu je predložio da za njega angažuje pomerene tipove. Edwards je angažovao momka koji jede sijalice. Edwards je čovek koji pomerene tipove i poslovne

BESTOFJANGO