Bitef
vara se u kliše pre nep j što je izgovoren. Čekaju na selidbu, neprestano pričaju o pokretu, a ne pokreću se. Irina cezne za radom, Olgu iscrpljuje posao, Maša žfvi u nesredpom braku. U prvom činu za Irinu ima nade da će naći zadovoljstvo u raru; u drugom, ona se vraća umorna i nezadovoljna iz telegrafskog birpa, zbog čega u četvrtom činu hoće da se uda za čoveka koga nevoli. U Čehovljevom komadu Trisestre rad je uzbudljiva i velika nada za Irinu. Ona pot'će iz militarističko-feudalne sredine u kojoj je čovek nešto predstavljao ili je iešto radio. Ona je svesna propadanja i brbljivo se žali na beznađe. "Ko ništa ne želi, ničem se ne nada i ničeg se ne boji, nije umetnik" (A P. Čehov)
Utorak / Monday, 21. septembar, 17:00 h Ujka Vanja Bann Prema drami A. P, Čehova, scenario i režija: Andrej Končalovski Igraju; Inokentij Smoktunovski, Sergej Bondarčuk, Irina Kuipčenko, Irina Mironičenko, Vladimir Zeldin, Nikolaj Pastuhov, Nikita Mihalkov Proizvodnja: Mosfilm, Moskva, Rusija 1971. Trajanje: 109 minuta Andrej Mihalkov Končalovski (1937) potiče iz poznate umetničke porodice Mihalkov-Končalovski. Njegov pradeda bio je Vasilij Surnikov, deda Pjotr Končalovski, obojica poznati slikari; otac Sergej Mihalkov je pisac (napisao je reči za sovjetsku himnu), majka pesnik, a mlađi brat Nikita Mihalkov slavni filmski radnik kao i on. Na Moskovskom konzervatorijumu se deset godina spremao za koncertnog pijanistu, Zatim je pohađao Državnu filmsku školu. Studirao je kod Mihaila Roma (učitelja Andreja Tarkovskog i njegovog brata). Končalovski je pisac, reditelj, producent, glumac, kompozitor. Pisao je scenarija za filmove Ivanovo detinjstvo, Andrej Rubljov, Robinja ljubavi, itd. Režirao je i pisao scenarije za filmove: Prvi učitelj, Plemićko gnezdo, Ujka Vanja, Romansa o zaljubljenima. Sibirijada, Pomahnitali voz, itd, Njegov drugi film Asjina sreća (1967) ostao je u bunkeru do 1988. Godine 1980, otišao je u Sjedinjene Američke Države. Filmovi koje je tamo snimao nisu imali komercijalnog uspeha (izuzetak je Pomahnitali voz (Runaway Train), origt nalmni scenario Akira Kurosave). Zbog toga je imao problema sa američkim producentima, pa se vratio u Rusiju. Tu je, pored ostalih, snimio Unutrašnji krug, film o Staljinovom kinooperateru. Ivan Petrovič Vojnicki, ujka Vanja, živi na imanju s majkom i sestričinom Sonjom. U posetu im dolazi profesor Srebrnjakov s mladom suprugom.
Njega u porodici Vojnicki obožavaju. Ujka Vanja mu je ceo život nesebično služio. Profesor je, međutim, nedaroviti egoist, ravnodušan prema drugima, U svom razočarenju, Vanja ostaje usamljen kao što su usamljene i nesrećne sve ostale ličnosti. Končalovski je u filmu naglasio disharmoniju osećanja i u dramu uneo realnu i oštru krizu, izbegavajući elegičnost i preterano očajanje. "Naćićemo mir. Cućemo anđele, videtinebo posuto dijamantima." (A P. Čehovj u nastavku Mehanički pianino MeoKOHHeHHafI nbeca fljia MexaHnuecKoro nuaHUHO Scenario prema drami Platonov A, P, Čehova; Nikita Mihalkov, Aleksandr Adabašjan Režija: Nikita Mihalkov Igraju: Elena Solovjev, Aleksandr Kaljagin, Evgenija Glisenko, Oleg Tabakov, Nikita Mihalkov Proizvodnja: Mosfilm, Moskva, Rusija 1977. Nagrade: San Sebastijan Trajanje: 97 minuta. Reditelj, scenarista i glumac Nikita Mihalkov (1945) rano je počeo da se sprema za glumačku profesiju. Pohađao je Dečji studio "Stanislavski", zatim glumačku školu u Vahtangov teatru. Kasnije je studirao na Državnoj filmskog školi kod M. Roma, kod koga su učili i njegov brat Andrej Končalovski i Andrej Tarkovski. Rano je počeo da glumi. Do 1970, kada je počeo da režira, imao je za sobom dvadesetak uspešnih uloga, pored ostalih i u filmovima Ujka Vanja i Plemićko gnezdo, koje je režirao njegov brat Njegov prvi ozbiljan režijski poduhvat je Svoj među tuđima, tuđ medu svojima - neka vrsta ruskog vesterna. Medunarodnu reputaciju stekao je već drugim filmom Robinja ljubavi. Siede: Mehanički pianino, Pet večeri, Oblomov, Rodbina, Bez svedoka, Očičornije, Urga, Ana od 6do 18 i Varljivo sunce. Mihalkov kaže da improvizuje za vreme snimanja: "...na način kako to i Bergman radi: za vreme dugih i promišljenih proba, koje su jedini način da se ekipi, a naročito glumcima da neophodna sloboda. Ne mogu da napravim precizan plan filma jer nisam siguran da će to što nameravam da uradim biti dobro i jer je film živa stvar, a ja to stalno moram da potvrđujem. Ne počinjem s namerom da dograđujem kinematografiju, to je vise kao da se nešto događa između mene i kinematografije, a rezultat je film". Na imanju udovice Ane Petrovne okupilo se društvo. Platonov otkriva da je Sofija, njegova Ijubav iz mladosti, sada emancipovana. Njih dvoje se druže i razgovaraju, a Ijubomorni Sofijin muž Sergej besno napušta imanje. Platonov shvata da su njegovi pokušaju uzaludni... "Kad sp za neku holest preporučuju mnogo lekova, ona je neizlečiva. " (A..P. Cehovj