Bitef

¡ Srpsko narodrio pozorište. Forum za novi pies

FRAGMENTI | FRAGMENTS

FRAGMENT!

Olivera Kovačević Crnjanski i Saša Asentić

Autori:

Igraju:

Andreja Kulešević, Frosina Dimovska, Saša Asentić

Inspicijant:

Tanja Cvijić

Majstori svetia;

Marko Radanović,Tihomir Boroja

Dušan Jovanović

Majstor tona:

Tonski saradnik:

Predrag Petruševski

Video bim majstor:

Đorđe Vernački

Fragment i predstavljaju istraživanje odnosa s vlastitim telom i pokušaj prepoznavanja onoga što bismo mogli nazvati „naše telo" naspram „tuđeg tela" (ostvarivanje identiteta, komunikadje); i „naše-tuđe telo" kao proizvod materijalizacije društvenih pravila koje savremeno društvo upisuje u nas i nameće nam uloge, izgled, odluke, stavove, itd. Osećaj da nam je„naše" telo „tuđe" (strano, daleko) pojačalo je, suštinsku / llčnu / profesionalnu potrebu da se bude na seen! - Pleše; i želju da se u skidanju slojeva („naših-tuđih tela") približimo vlastitom telu. Ova potreba nas je vodila u radu s onim što smo uspeli prepoznati kao poruku na bilbordu, muzičkoj numeri, lekarskom nalazu, repertoaru matične pozorišne kuće i drugim materljallma. Izabrali smo fragmentaran način predstavljanja (sebi i druglma) onoga do čega smo došli u radu, bez (tradicionalne) narativne strukture i logičkog redosleda jer se tako (verujemo) otvara mogućnost za nezatvoren procès ponude značenja i stalnog menjanja/razvijanja plesa u odnosu na ono što svojom različitošću (¡skustva, razloga, tela) ulaže svaki od učesnika. Fragment! su stavovi u pokretu - stavovi / pokreti: patos (ne pathos!); disco; kilogrami; reč; varijacija; Dada Džihad; izabrani dani; agonija; vaga; broj; početak i drugi. Г . Г OLIVERA KOVAČEVIĆ CRNJANSKI Дч 1 W *S( Olivera Kovačević Crnjanski, koreograf i plesni pedagog, rodena je 15, oktobra i я 1966. Baletsku školu u Novom Sadu završila je 1984, u klasi profesorke Ksenije M J.. Л Dinjaški. Nakon toga radila je dve godine u Narodnom pozorištu u Sarajevu. Od ф ш 1987. radi u Srpskom narodnom pozorištu u Novom Sadu kao solista Baleta. я -щ Godišnju nagradu SNP-a dobila je 1989. za ulogu Eulalije u koreodrami Upotrazi ,Ш za izgubljenim vremenom Nade Kokotovic, a 1996. za ulogu Frančeske u baletu ■Щ\ Frančeska od Riminija i ulogu Madam Valensjen u baletu Vesela udovica, Vadima , Щ' P. Fedotova. . У ttć'" ‘ Radila je s mnogim koreografima, medu kojima su najznačajniji M. Bogart, S. V ‘ Lo 9 unov ' K - Simić, R. Kljavin, M. Šparemblek, A.P. Greenwood... Radila if “ ' je kao koreograf i asistent režisera Kamernog pozorišta muzike„Ogledalo" na projektima: Baaal, Mrtva kraljica, Trenutak i dr... Jedna je od osnivača Centra za savremeno scensko iskustvo. Asistirala je koreografu A.P. Greenwood-u u SNP na proí ■ jektima; Sicllijanska priča, Telo, Don Huan i baletskim numerama u operi Magbet, ’* kao i koreografima: Ištvanu Hercogu ( Altum Silentium), Staši Zurovcu ( Božanstvena 1 I komedija), Jensu van Dalu ( Spoljašnji i unutrašnji krugovi) i Gaju Vajzmanu ( Jezik \ 1 zidova). Jedan je od organizatora Per.Art organizacije koje se bavi produkcijom, edukacijom i promocijom u oblasti savremene izvođačke umetnosti. §■ .1 Autor je koreografskih minijatura u okviru projekta Akademija plesnih veština B. Kovača. Kao koreograf takmičila se 2003. u Beogradu na Festivalu koreograf-