Bitef

NEKOLIKO REČI О KOREOGRAFIJI Na početku rada na predstavi, igrači i ja smo se najpre bavili muzikom Varijacija Goldberg Johanna Sebastiana Bacha onako kako ih je tumačio Glenn Gouid 1981. godine, kao i Gouldovim glasom, ritmikom njegovog govora i oralnom brzinom, prilikom radiofonskog susreta koji nam je omogućio povodom te interpretacije. Pristupila sam s igraćima nekakvom „remiksu" njihovih tela koristeći razlićita pomagala: stake, štapove, šipke, uzde i slično. Baletska šipka se pretvorila u notni sistem. Tražila sam od kompozitora Louisa Duforta da i on koristi „podupirač", Gouldovu interpretaciju i glas, ili da mi predloži varijaeije na Varijaeije. Veceras će vam biti ponuđene samo Goldberg Varijaeijes,6 i8 и integralnoj verziji. A sad, evo zapisa rečenica Glenna Goulda koje ćete cuti: „Mislim da je muzika koja me duboko dira muzika čije izvođenje želim da slušam ili da je sam izvodim, kao što to može biti slučaj, u vrlo usporenom, vrlo odlučnom tempu". „Nikad se ne bih zalagao za neelastičnu muzičku praksu. Ne, to upravo uništava bilo koju muziku, ali možete uzeti osnovni puis i podeliti ga ili pomnožiti, ne obavezno u skalu od 2,4,8,16, 32, već cesto u mnogo manje oèigledne pódele, mislim, i uciniti dobijeni

rezultattih deijenja Ш množenja sekundarnim ritmomza poseban stav Hi deo stava ili nešto drugo. I mislim da to ni u kom slučaju ne isključuje unapred rubato. Ako ¡mate, na primer accelerando, presto ga koristite kao prelaz izmedu vidova istog osnovnog ritma. Тако и slučaju VarljaciJa Goldberg ¡mate, u stvari, ritam koji s nekolike vrio sitnih promena - većinom promena čiji je, misiim, ključ u kašnjenju kraja prethodne varijaeije, tako nešto - čini da jedan ritam teče celim tokom". „(...) cetvrtine nota u taktu, ali u stvari samo dva bita, dve polovine u taktu, juung tii puung pi, ja pa pa pam pa pa pam pa pa pam pa pa pam pa pam „Nisam siguran da mogu bilo šta; bila je to borba. Sedim ovde grčeći se na stolici, kao što znate, želeći da nikada ni reč nisam rekao o tome." „Ono što je složeno je to što sam hteo da nekako povežem sa fugetom varijaciju šesnaest". „Sada bi to zvučalo u tempu otprilike ja pa- pa- pa-pli pa pa pa pa pa pa pa pa pa paa, što dobro zvuči kad ga pevate," (Glenn Gould, 1981) Marie Chouinard