Bitef

Tokom posiednje tri godine gradski pozorišni konkurs Paradiz, na kojem učestvuju najbolje predstave svih novosibirskih pozorista, redoVno najveći broj nagrada dodeljuje tSlobusu. Zahvaljujući širokbm repertoarskom dijapazonu pozorište cesto gostuje na pozorisnim festivalima. Poslednjih godina bilo je na festivalima u Rusiji: u Moskvi, Sankt Petersburgu, Ekaterinburgu, Voronježu, Velikom Novgorodu, Irkucku, Magnitogorsku, Novokuznecku, Omsku. Za naše pozorište znaju ne samo u Rusiji negó i u Sjedinjenim Američkim Državama, Švedskoj, Francuskoj, Bugarskoj, Nemačkoj, Izraelu, Poljskoj, Japanu i Austriji. Kvalitet i originalnost režija, profesionalnih glumačkih ostvarenja, nivo scenografije gostujućih predstava ne prolaze nezapaženo i dobijaju visoke ocene vodećih pozorišnih kritičara. Svako učešće na nekom festivalu donosi nagradu. Predstava Dvostruka nepostojanost (red. D. Černjakov) je 2003. godine dobila Međunarodnu pozorišnu nagradu K. S. Stanislavski. Marta 2004. predstava je učestvovala na festivalu Nacionalne pozorišne nagrade„Zlatna maska"i odnela dve pobede od pet kandidovanih kategorija; kao najbolja predstava male forme i specijalnu nagradu žirija za glavnu žensku ulogu. Pozorište se trudi da sarađuje ne samo sa poznatim rediteljima kao što su: lauréat državnih nagrada RF Valerij Fokin, zaslužni umetnik RF Roiman Kozak (Moskva), zaslužni umetnik RF Aleksandr Galibin, Venjamin Filjštinski, VladimirTumanov (Sankt Petersburg) negó isa predstavnicima novog rediteljskog pokoljenja koji su se preporučili zanimljivim i upečatljivim ostvarenjima. Marina Brusnikina, Elena Nevežina, Dmitri Černjakov (Moskva) unose u život Globusa specifičnosti savremenog rediteljskog postupka i razotkrivaju individualnost glumaca. U odnosu na studente Novosibirskog pozorišnog instituía pozorište vodi obrazovnu politiku. NAMT Globus i Novosibirsk! državni pozorišni institut su 2005. ostvarili zajednički projekt. U pozorištu je pripremljen namenski tečaj sa perspektivom da budući diplomci rade na pozornici Giobusa. Od 1989. godine u pozorištu radi studio za piastiku za talentovane izvođače od 7 do 27 godina, a od 1993. vokaini studio. Ove godine je osnovan omladinski hor. Deçà i omladina koji pohadaju studija plastike i vokala svakodnevno se bave profesionalnim disciplinama i rade na sceni pozorista Globus te tako obogaćuju dečji i omladinski repertoar novim ijarkim bojama. Pozorište se bavi velikim prosvetiteljskim radom među dacima i studentima, za šta je dobilo sredstva od Instituía za otvoreno društvo. To su festivali dečjih pozorišnih ansambala, praznici za decu, kvizovi, izložbe dečjeg stvaralaštva. U saradnji sa upravom Novosibirske oblasti i Opštinom Novosibirska pozorište stalno organizuje dobrotvorne priredbe, priredbe za sirocad, invalide i decu iz siromašnih porodica. Veliki značaj se pridaje gostovanjima pozorista po rejonima Novosibirske oblasti sa profesionalnim predstavama što doprinosi

povišenju obrazovnog nivoa i vaspitanju mladih pokoljenja. Pozorište je dobilo zvanje laureata nagrade Opštine Novosibirsk u kategoriji„Deca i grad"za veliki doprinos estetičkom vaspitanju dece i to je zapisano u Zlatnoj knjizi kulture Novosibirske oblasti. Slika о Novosibirsku kao kuiturnom centru Sibira dobrim deloom nastaje zahvaijujući inicijativama Globusa. Pozorište organizuje velike kulturne akcijeod značajazacelu Rusiju. Jedna od najznačajnih tribina je Međunarodni božićni festival umetnosti, festival NacionaIne pozorišne nagrade„Zlatna maska", koji vaskrsava velike tradicije gostovanja kao što je dolazak MHAT-a „Čehov" u Novosibirsk. Zahvaljujud takvim koracima građani Novosibirska imaju jedinstvenu priliku da se upoznaju sa najboljim ostvarenjima umetnosti u Rusiji i van nje, Danas pozorište Globus ima dve scene; veliku sa dvoranom za 500 gledalaca i malu za 118 gledalaca, savremenu tehničku opremu i rasvetu, studija za tonska i video snimanja, štampariju i Internet klub. PIERRE MARIVAUX Pierre Marivaux (Carlet de Chamblain de) (4. februar 1688, Pariz - 12. februar 1763, Pariz), dramski pisac, romanopisac i novinar čije se komedije, posle Molijerovih, najšečće izvode u današnjem francuskom pozorištu. Njegova bogata aristokratska porodica preselila se u Limož gde mu se otac bavio advokaturom, profesijom za koju je obučavan i mladi Marivaux. Veoma zainteresovan za dvorsku dramu, svoj prvi komad Le Père prudent et équitable, ou Crispin l'heureux fourbe, napisao je već u 20-oj godini. Već ta rana delà su obećavala pa se već pre 1710. uključuje u parisko salonsko društvo dju atmosferu i konverzacione maniré upija zarad svojih povremenih novinarskih čianaka. Pisao je Réflexions... о raznim društvenim klasama za Nouveau Mercure (1717-1719) i vlastiti časopis Le Spectateur Français (1720-1724) napravio po uzoru na The Spectator Josepha Addisona. Marivaux je bogatstvo izgubio 1720. kada je pukla finansijska špekulacija nazvana Mehur Misisipija, paje bio prinuden da svoju književnu karijeru shvati ozbiljnije. Njegova miada žena Colombe Bologne umrla je 1723, šest godina posle venčanja, a Marivauxova oskudica je na kraju prinudila njihovu jedinu kćer da stupi u manastir. Priman je u nekoiiko pomodnih salona a od Madame de Pompadour dobijaoje penziju. Postaoje blizaksaradnikfilozofa Bernarda de Fontenellea i Montesquieu i kritičara i dramatiste La Motte. Prvi Marivauxovi komadi napisani su za Comédie Française, uključujući i stihovanu tragediju u pet cinova Annibal (1727). Međutim, italijansko pozorište iz Lelija kojem je pariski pokrovitelj bio namesnik Philippe d'Orléans, privlacilo ga je mnogo vise. Prvaci Thomassin i Silvija te družine commedie dell'arte postali su Marivauxovi konstantni zaljubljenici: Arlekin ili licni sluga i na-