Bitef

ISTORIJAT BITEF POLIFONIJE

2000.

U vreme 34. Bitef Festiva la 2000. godine odrzan je program pod nazivom „Polifonija".Tema Festivala bila je „Pozoriste i zio", a Bitef Polifonija se bavila temom nasilja kroz prezentaciju i evaluaciju projekta „Umetnost za drustvene promene - Igrom protiv nasilja''Evropskefondadjeza kulturu iz Amsterdama i mreze Fondacija za otvoreno drustvo u sedam zemalja Jugoistocne Evrope kroz dvadeset i sedam pilot-projekata koje su vedili pozorisni umetnid s mladima. Svi projekti bili su namenjeni umetnidma i njihovoj ulozi u radu s mladima u uslovima krize, rata, konflikata... Svojim pilot-projektima prezentovali su se CENPI Centar za novo pozoriste i ¡gru, ANET Asodjadja nezavlsnih teatara I CEDEUM Centar za dramu u edukadji I umetnosti kroz zajednicki projekat pod nazivom "Igra za zivot"

2001.

Od 2001. godine program se realizuje pod nazivom Bitef Polifonija. Organizuju ga Bitef Festival i CEDEUM Centar za dramu u edukadji i umetnosti (Nadonaini centar IDEA Medunarodne organizadje za dramu/pozoriste i obrazovanje). Bitef Festival se 2001. godine bavio temom „Eros&Etos", a 2. Bitef Polifonija je ponudila „Nove harmonije"kroz projekat trening - radionica koje su se bazirale na autorskim pristupima, metodama rada i procesima evaiuacije pod nazivom stvaram@dakle.postojim.

2002.

Tema 36. Bitefa - „Novi (svetski) pozorisni poredak"- bila je podsticaj da se i 3. Bitef Polifonija pod nazivom „Udni da se tvoj glas cuje - Ka novoj drami i pozoristu u obrazovanju" pozabavi „globalnim pitanjima" inovativne prakse teatarskih stvaralaca u razlicitim oblastima umetnickog, obrazovnog i drustvenog rada, Bitef Polifonija je prezentovala razlicite metode i strategije obuke kroz proces-dramu i interaktivni teatar.

2003.

Tema 37. Bitef Festivala 2003, godine bilaje„Buducnost pozorista je u filozofiji" (Bertolt Brecht), a 4. Bitef Polifonija je u okviru ove teme ¡mala podtemu „Ovo je stvaran svet-zasto pozoriste". Fokus je bio na pitanjima koja podnju da se otvaraju i koja traze odgovore kada se govori о interdiscipiinarnosti i muitikulturalnosti u radu s mladima u drami i pozoristu, ali i na pitanjima koja se otvaraju uvodenjem „drame i pokreta"u zvanican obrazovni sistem/ kurikuium i onih tendeneija u svetu i kod nas, u oblasti poznatoj pod nazivom „drama/teatar u obrazovanju" (ОгатаЯНеаlге in Education).

2004.

Bitef Polifonija 2004. uklapajud se u temu 38. Bitef Festivala 2004. godine „Nove tendendje.J druge strasti" ¡mala je nasiov „Novi ugodaji... i druge strasti" i bavila se reformskim promenama i razvojnim projektima u okviru kojih rad s mladima kroz pozoriste otkriva i otvara sve vise svoje prostore deiovanja kako u formalnom i neformalnim oblastima obrazovanja tako i oblastimma kao sto su socijalna, zdravstvena zastite i sileno, posebno kada su u pitanju osetljive teme.

2005.

Tema 39. Bitef Festivala 2005. nosila je viseslojan i prilieno mnogoznacan nasiov „Na tragu bajke i antibajke", a 6. Bitef Polifonija se svojom programskom postavkom takode nasla „Na tragu bajke"... alije krenula „...tragom pozorista za velike i male Mene price". Bitef Polifonija je 2005. godine biia posvecena velikom stvaraocu i umetniku bajke Hansu Kristijanu Andersenu. Nazivi programskih biokova nosili su naslove njegovih knjiga i bili su tematski podsticaji za istrazivanje univerzalnih i uvek aktuelnih pitanja о kojima covek oduvek ima potrebu da prica i za kojima jos uvek traga podjednako trazeci odgovore u stvarnosti i realnom svetu koji ga okruzuje ili u masti i fantasticnim svetovima izmisljenih bica i pojava.

2006.

Jubilarni 40. Bitef pod nazivom „Pozorisna avantura 1967 - 2006" usmerio je i sedmu po redu Bitef Polifoniju da obelezi svoje delovanje tokom sedam godina postojanja „Varijacije za zivot... Avanture pozorista u obrazovanju za drustvene promene 2000 - 2006". Bitef Polifonija je posebno bila posvecena aktueinim pitanjima svakodnevnog zivota mladih i njihovog odrastanja, obrazovanja, integracije u drustvo, osetljivim pitanjima i temama, odnosima izmedu generadja, Ijudi, naroda, kultura... Znacajno mesto ¡mali su partnerski projekti, inkluzivni i interkulturalni pristupi i medunarodna podrska ovakvoj vrsti deiovanja.