Bitef

KRISTI JAN ŠPREMBERG (Christian Spremberg) rođen je u Hamburgu 1965. godine. Pohađao je škole za slepe u Hamburgu, Fridbergu i Marburgu. Po završetku srednje škole počeo je da studira germanistiku i pozorište u Marburgu, ali je studije prekinuo 1991/92, Posle toga radio je kao telefonista u uredu za zapošljavanje u Marburgu; od 1995, do 2002. radio je za Spreeradio u Berlinu, gde je počeo kao pripravnik i nastavio kao pomoćnik urednika. Od 2003. godine radi za SOS centar u Berlinu. RALE VARNHOLC (Ralph Warnholz) roden je u Diseldorfu 1960, godine. Posle obuke za električara pohađao je večernju škoiu radi daljeg obrazovanja u oblasti iz elektronike, Od 1974. godine radio je kao električar u javnoj komunalnoj službi u Diseldorfu. Dvanaest godina je bio veliki kockar, Poslednjih osam godina domadn je grupe za podršku kockarima u Diakonie, diseldorfskoj organizaciji za pomoć i socijalni rad. FRANCISKA CVERG (Franziska Zwerg) rodena je u Berlinu 1969. godine. Diplomirala je germanistiku, slavistiku i teatrologiju u Berlinu i Moskvi. Otada radi kao slobodan prevodilac za ruski jezik (npr. Jeljcinova biografija, Komm Irine Denezklne, Die Mutanten desKremt EleneTregubove). ARČIBALD PETERS (ARCHIBALDE PEETERS) roden je u Briselu 1986. Studirao je filozofiju i ne veruje u politiku na nadn na koji je vode i veličaju političke partije. On živi u skvatovima, bori se protiv destruktivne sile državnih službi u srcu Evrope i stvara život prema potrebama zajednice iznad kapitalističkog pravila "zaradi". Francusko izdanje Kapitala predao muje otac. RIMINI PROTOKOLL Helgard Haug (1969), Štefan Kegi (Stefan Kaegi, 1972) i Daniel Vecel (D. Wetzel, 1969) studirali su na lnstitut-u für AngewandteTheaterwissenschaft u Gisenu i zajedno rade (u raznim kombinacijama) pod nazivom Rimini Protokoll. Svet ih prepoznaje među predvodnicima i tvoracima pozorišnog pokreta poznatog kao Reality Trend (Theater der Zeit), koji ima snažan uticaj na alternativnu pozorišnu scenu. Svaki projekt podnje od konkretne situadje na odredenom mestu i zatim se razrađuje u intenzivnom istraživačkom procesu. Međunarodnu pažnju privukao je dramskim ostvarenjima koja se dešavaju u sivoj zoni izmedu stvarnosti i fikcije. Rimini Protokoll je 2000. godine na scenu i gradske prostore izveo svoje"pozorište eksperata", kojetumače neprofesionalni glumci i koji se baš stoga nazivaju "ekspertima". Od 2004. Helgard, Stefan Kegi i Daniel Vecel su rezidencijalni umetnici u Hebei am Ufer (HAU) u Berlinu. Njih troje su, između ostalog, stvorili predstavu Shooting Bourbaki (Haug/Kegi/Vecel), koja je 2003. godine osvojila nagradu NRW-Impulse (godišnjak časopisa Theater ih je nazvao najperspektivnijim mladim rediteljima iste godine). Predstava Deadline (Haug/Kegi/Vecel) prikazana je na Berlinskim pozorišnim susretima 2004; Schwarzenbergplatz (Haug/Kegi/Vecel) u Austriji je kandidovan za nagradu Nestroy za pozorište, a Wallenstein (Haug/Vecel) izveden je na Pozorišnim susretima

132

KAPITAL