Bitef

Sutra (sanskrit) ili suta na pâlijeziku - Osnovna jedinica budističkih spisa. Od korena koji znači "šiti", sutra ima primarno znaćenje “niti", otuda “nit" iziaganja, dijaiog sa Budom na пеки specifičnu temu. Pone kad na te mu iziaganja ukazuje sam naslov, kao npr. "Samanaphala suta", tj. Suta о plodovima religije, ponekad naslov ukazuje na mesto ili povod kojim je suta prenesena, npr. Kosambija suta, tj. izlaganje održano monasima u Kosambiju, a ponekad na osobu kojoj je suta upuéena, npr. Kutadanta suta, dijaiog sa bramanom Kutadantom. Reč se koristi i za upuéivanje na neki stari stih ili citât, ili neko pravilo ili klauzulu Patimokhe, tj. kodeksa monaške discipline. (Recnik budizma, Beograd, Geopoetika, 1998)

Naziv ima i ostale primerene konotacije. U hinduizmu sutra daje smernice za ponašanje u životu. Na sanskritu ta reč takođe znad nit ili "meru ispravljenosti", a sve to naiazi odjek u Larbijevim iičnim traganjima, Simon Bžuska, u međuvremenu, rve se sa sopstvenom sutrom: do u délié sekunde komponovanjem za monahe-ratnike éuvene po preciznosti, ali nenaviknute na interakciju sa muzikom, Njegovje zadatak da shvati unutrašnje ritmove njihovog jezika tela i odgovori partiturom koja neée ni poremetiti niti se sasvim podudariti s njima, ali koja će stvoriti spektar unutar kojeg pokret može teći nesputano. U hramu Šaolin u Songšanu (Kina) od marta 2008. godine éetiri nedeljetraju probe u šupi sa krovom od talasastog lima (...) U aprilu su na poia puta. Za ekipu Sutre neka je vrsta nedelje za posete: tu su producenti i predstavnici britanskih medija, tu su japanski igrači flamenka, kineski éinovnici iz Ministarstva kulture, Antoni Gormli, Šimon Bžuska, Larbijevi igrači iz Antverpena... nižu se brojni intervjui, snimanja, merenja, muziéke ispravke, nove i ambiciozne ideje, sumnje, oéekivanja, rokovi. A onda stvari preuzimaju muzika i pokret. Karthika Nair

IZ ŠERKAUJIJEVOG DNEVNIKA "OSTAO BIH OVDE ZAUVEK" KRAJ JANUARA 2008. Osnovni element! saradnje, pod nazivom Sutra, dobili su svoje mesto. Vajar Antoni Gormli i poljski kompozitor Šimon Bžuska pridružili su se i Serkauji se sprema na put radi proba u hramu: Dva puta sam posetio hram prošlog leta i to je bilo veliko iznenađenje. Bio je vrlo lep, na planinskoj padini, ali nije izgledao onako kako sam ga zamišljao. Monasi su se koristili mobilnim telefonima, imali su pravo na pop-muziku, a i internet veza bila im je pri ruci, Rekli su mi dajeto prirodno jer su Šaolinci uvek pratili nove tehnologije. Kad je otkrivena hartija, oni su je vrlo brzo prihvatili.Ta otvorenost je dobra za mene jer znači dasumonasi prijemčivi za moje ideje.

36

SUTRA