Bitef

11 Mandić traži srž giumca, koja prevaziiazi ulogu, on je nemiiosrdan dok isisava suštinu iz nje. Kod preiaza jedva da zastaje, što izvođenje čini manje pregledom raznih uioga, a vise nekontrolisanim izvorom Mandićeve stvaralačke energije kao giumca. Tanja Lesničar - Pučko, Ljubljanski dnevnik

If Marko Mandićje giumac krajnosti, fanatično odan načeiu: sve iii ništa, nikad opušteno; on ne dopušta sebi nikakvo zakianjanje, između ostalog i transponovanjem funkcije tela na čisto simboiički nivo. Njegov izvođački iskaz je uvek apsoiutan, čist, psihofizicki sveobuhvatan i kompaktan. Mandićevo telo je već i u dve ranije predstave, Viva Mandić i Mandić Extract postaio oteiovljeni fenomen prevazilaženja vlastitih potencijaia uvek posvećenih trenutku na pozornici i sabijenih u vrtiog izvođačkog viška. Patricija Maličev, siOL.net

MARKO MANDIĆ je giumac i izvođač, ustaijenog prisustva u rodnoj Sloveniji i zvezda u nastajanju na medunarodnoj areni. Ovo su potvrdili izbor iz njegovog deia koji su Shooting Stars nadnili za Beriinaie 2007, i mnogobrojne nagrade koje je dobio za svoj rad. Diplomirao je na Pozorišnoj akademiji u Ljubijani a studije dopunio dvogodišnjim boravkom na Lee Strasberg Theatre Institute i HB Studio u Njujorku. Stalni je clan dramskog ansambia Siovenačkog narodnog pozorišta. U projektima Via negative saraduje sa übedijivom scenskom snagom i potragom za giumačkom istinom na pozornici, svestan njenih reprezentacionih funkcija. Jedini trenutak koji nema veze s giumom je ejakuiacija. To ne mogu da odglumim." (Marko Mandić u predstavi Would Would Not, 2005)

BOJAN JABLANOVEC je pozorišni reditelj, osnivač i umetnički direktor projekta Via negativa. Diplomirao je na Pozorišnoj akademiji u Ljubijani. Od 1993. do 1999. režirao je za vednu slovenačkih pozorišta. Od 1997. do 1999. predavao je kao asistent na Pozorišnoj akademiji u Ljubijani. Godine 1999. prestao je da režira u siovenačkim repertoarskim pozorištima i posvetio se pozorišnom istraživanju. Via negativa, medunarodni projekat savremenih izvođačkih umetnosti osnovao je 2002. U saradnji sa brojnim umetnicima ostvario je preko cetrdeset projekata Via negativa, grupisanih u tri veća cikiusa: Sedom smrtnih grehova (20022008), Via Nova (2009-2012) i Nerešivo (od 2011). Jablanovca interesuje pozorište kao medij komunikacije, pre nego estetizacija. Uz primenu redukcije kao radnog metoda, on se usredsređuje na odnos između izvođača i giedaoca i na pitanje stvarnog u tom odnosu.

30

47 BITEF 13

TEŠKO JE BITI