Bitef
★ „Kazerne Bazel je pozorište koje otkriva stvarnost. Trupe kao što su Rimini Protokoli i She She Pop na pozornicu ne izvode glumce več prave ljude i puštaju ih da predstave sebe i svoja iskustva. Kazerne Bazel usvaja ovu temu. Mlada rediteljka Korina Majer dalje razvija formu ovog žanra. Njen dokumentarni pozorišni komad istražuje autora dokumentarnih filmova; drugim rečima, ona dokumentuje dokumentarac. Posle nekoliko uspešnih filmskih ostvarenja, glavni lik Šahin Dii-Rijaz, koji je roden u Bangladešu, a sada živi u Berlinu, odlučio je da napravi film o vlastitoj porodici. Klipovi tog filma mogu se videti tokom predstave. Upoznajemo patrijarhalnog oca koji ne može da oprosti Šahinovoj sestri što se udała bez njegove saglasnosti, a zatim i Šahinovu majku, koja posle tri godine odiučuje da se vidi sa kćerkom i zetom bez muževljevog znanja.
Prema Korini Majer, ovde se, međutim, više radi o filmskom stvaraocu nego o filmu. Scenografija prikazuje Šahinovu radnu i dnevnu sobu, a umetnik je radi autentičnosti preneo sopstveni nameštaj u Bazel. Glumica En Ho prvo tumara po sobi. opisuje Šahinov život u Berlinu, čita prispele elektronske poruke i odgovara na poziv njegove bivše devojke Barbare iz Varšave. Zatim Šahin, Barbara i njihov sin na pozornici učestvuju u razgovoru preko skajpa. Pošto En otkrije neke detalje o Šahinu, on se pojavljuje i počinje da je snima. Tokom čitave predstave on jedva da odloži kameru, a snimci se projektuju na ekranu u dubini pozornice.“ Alfred Ziltner
35
Nove pozorišne tendencije
48 Bitef 14
swiss arts council prchelvetia