Bitef

pokušavaju da zauzdaju ovu decu noseči se večnom premisom kako su nove generacije sve gore i gore. Pisac uspeva da dočara ove teme bez patetike i sa njemu svojstvenim humorom ukazujuči da ipak nije sve tako beznadežno kao što se čini... Upravo zato, Kaznena subota je, iako slika niz likova čiji problemi nisu beznačajni, puna neke autentične i dragocene nade. Zbog svega toga bilo bi dragoceno da ovo delo gledaju oni kojima se ono i bavi - adolescenti. Drama Kaznena subota deo je programa čitanja neizvedenih dramskih tekstova u okviru ciklusa Biseri iz upravničkih fioka Ustanove kulture „Parobrod". Ovaj program je u pretekle dve godine prepoznat kao jedna od retkih inicijativa čiji je primarni cilj podržavanja stvaralaštva mladih. Koprodukcijom sa Domom omladine Beograda ostvarena je težnja da se dopre do još šireg auditorijuma. Javnom čitanju drame Kaznena subota prethodi Otvoreni forum u koji če publiku uvesti reditelj Stevan Bodroža, urednik Bisera iz upravničkih fioka. Otvoreni forum se nastavlja posle javnog čitanja uz uključivanje autora, kao i učesnika radionice Škotsko Forum pozorište za ško/u bez nasilja - voditelja, učenika, njihovih nastavnika i publike. Posle Otvorenog foruma i čitanja, za zainteresovane je organizovana i projekcija filma The Breakfast Club. Podrška: UNICEF i Jedinica za prevenciju nasilja Ministarstva prosvete i nauke Srbije (Program Škola bez nasilja)

23. SEPTEMBAR, 17.00 Centar za kulturnu dekontaminaciju Backa teater, Geteborg, Švedska * DOBRA DELA Scenski performans Trajanje: 120’ (uključujuči i dijalog sa autorima predstave) Režija: Mattias Andersson Scenografija i kostimografija: Ulla Kassius Šminka: Linda Boije af Gennäs Dizajn svetla: Tomas Fredriksson Muzika i dizajn zvuka: Jonas Redig Dramaturgija: Stefan Akesson Produkcija: Lisa Nowotny Fotografije: Ola Kjellbye Igraju: Bahador Foladi, Karin de Frumerie, David Fukamachi Regnfors, Ylva Gallon, Anna Flarling, Ove Wolf Postoji li uopšte dobro delo? Da li je to samo prerušena sebičnost? Mattias Andersson istražuje dobrotu kao pokretačku snagu ljudskih akcija. Dobra dela su pozorišno ispitivanje problematičnog koncepta dobrote, koji nije u trendu. U obimnom projektu sa intervjuima, mladim ljudima širom Evrope - iz Grčke, Srbije, Nemačke, Francuske, Rumunije, Madarske, Britanije, Italije, Španije, Finske, Flolandije i Švedske - postavljeno je pitanje da li su uradili neko dobro delo u svom životu. Počev od njihovih priča, nisu samo opisana njihova dela nego i realnost i osečanja koja su utemeljena u Evropi danas. Njihove priče sačinjavaju jedan savremen dokument o Evropi koja je razorena ekonomskom krizom, Evropi koja je najčešče opisivana kao kontinent kojim se

sire sebičnost, pohlepa, rasizam i surovost. Polazeči od specifičnih situacija u kojima su pojedinci bili u poziciji izloženosti da iznenada i neočekivano urade nešto što bi se moglo nazvati dobrim delom, nadamo se da čemo dati sliku našeg vremena u novom i iznenadujučem svetlu. Dobra dela istražuju alternativne modele i narative da bi se opisali motivi ljudi koji se tako rutinski danas koriste u medijskim vestima i pričama. Iz prikupljenog materijala, dramaturg i režiser Mattias Andersson uobličio je scenski performans zajedno sa ansamblom ovog teatra. Upotrebom glume, muzike, snimljenih glasova, slika i koreografije, nastaje scenski performans u kome je publika najvažniji činilac. U pozorišnom sada, publika i glumci zajedno istražuju šta bi moglo da bude „dobro delo“ i kako nečija lična priča može da se ispolji u nečemu što bi se moglo nazvati pozorištem. Podrška: The Swedish Institute Sl

79

Bitef polifonija

48 Bitef 14