Bogoslovlje
празником бесквасних хлебова. О томе нема ни најмањег спомена у Библији, jep се салю први сноп доводи у везу с тим принципима. И по даном Eerđmans-OBOM тумаченьу ипак се не може разјаснити зашто није смело бити ништа кваснога у целом Израиљском подручју, јер жетва није морала почињати у исто време код свих. Дакле анимистичко тумачење значења massota не може се SS одржати, као ни Welhausen-ово натуралистичко. Ту мора бити нетто друго по среди, Због тога се мора тражити разјашњење’ значења празника пасхе и бесквасних хлебова, у првом реду у самом тексту законских прописа о тему. (Свршиће се).
АПОСТОЛ ПАВЛЕ О ЦРКВИ ХРИСТОВОЈ.
(Ефес. 2, 11—22.) На питање: да ли je Исус Христос мислио основати и основао на земљи своје царство, своју цркву, која ће трајати вековима, одговара негативна критика негативно. Као што су сви први хришћани, тако je, по негативним критичарима, и сам Христос веровао да je крај света близу, па je јасно да он није могао мислити на оснивање цркве која ће вековима постојати на земљи. Најмање je, пак, тврде негативни критичари, Исус Христос могао основати цркву која се постепено формирала у хришћанству. Таку цркву негативни критичари мисле у првом реду на римокатоличку цркву са папом на челу Исус није хтео, и кад би данас подругипут дошао на земљу, он би je, тводе негативни критичари, срушио ! Има ли негативна критика право? Je ли Исус Христос заиста очекивао крај света у најскоријем времену? Морамо признати да у јеванђељима заиста има места по којима би се могло судити да je Христос свој други долазак на земљу и крај света очекивао у скором времену. Тако je место н пр. Мат. 10, 23; 16, 28; 24, 34. Али, с друге стране, имамо у јеванђељима места која нам забрањују да верујемо да je Христос свој други долазак очекивао у нај' скоријем времену, и због тих места морамо онда да дајемо други смисао и оним местима која нам се на први поглед
277
Пасха