Bosansko-Hercegovački Istočnik

Св. С II 1

Б.-Х. ИСТОЧНИК

Стр. 265

мом, сељаком Дпмптријем Чнстјаковијем оде у часонну и замолпла да јој се молебпа сврпш пред пконом Богоматере. У то вријеме, када су болпу кропили св. нодом и пјенали канон „не н.ил.чи нниа по/иоцјн ". . опа је од један пут осјетила иромјену у своме организму и глас јој се повратио. Вера Белоногпна нпак н1гје смјела у часовњп говорити, алп прве ријечп које је своме мужу изустила биле су: „Вања, ја сам са свим здрава" ! И данас је Вера Иванова Белоногпна савршепо здрава п срећна. Вјером је сее могуИе! Нико иека се не саблазни овнм!

Исус Христос о томе јасно свједочи кад је одговорио својим учеиицима на пптање 1бнхово за што онп ннсу могли изгнати бјеса — злог духа, — казавши им: „о роде невјерни, по невјерју вашему, ако само будете ималп вјере колико горушично зрно, тада ће се п иланпна иремјеститн сједнога мјеста на друго п ништа неће бнТИ пемогуће за вас, гж Ж( родт^ Н! игуод н т-к. ТОКНО .ИОЛНТКОИ Н П01Т0.11." (Мат. 17, 19—21.) С. II. Бург. 25./II. 1891. г. М. С. Анђелковић, свршени богослов београдске семинариЈе и васпитмник VI. к. руске семинарије.

Старипе. Опис антиминса.

1 ) Иста онаква два аптпмппса, као онај што је оппсан у босанско-херцеговачком псточппку, свеска IX и X 1890. страна о(),'!. палазе се у митрополији сарајевској, само са овим нашим исправкама п додатцпма: Платно је бијело, истина иросто, али је на њему наштампан посред српједе доста широки крст са двије пречаге; на горњој пречаги дугој 8 цм. стоји натиис крупним словима ШЦ1. што значи Исус Иазарјанин Цар Јудејски; према томе иатиису и с једне и с друге стране види се помрачење сунца и мјесеца, а испод обадвога, по једна глава анђелска између два крила. Исиод ирве пречаге, и горњега натнпса, наштампаиа су око крста ова крупна слова, с десне стране 45 а с лијеве ХР. Испод ових слова нружена је унакрст друга пречага крстпа, која је дуга 14 цм. и на десној страни виси јој нешто као метлица. ваљда оне шибе, којима су шибали Христа; а с лнјеве стране впсп као један туцањ од авана, ва.нда они че-

кић, којим су гвоздене клинце на руке и на ноге Христу прикивалп; дал>е види се с деспе стране крста преко те иречаге пстакиута губа (сунђер) па трскп, којом су напојили Христа на крсту, а с лијеве стране копље, којим су му ребра проболп, испод ове друге пречаге стоје слова ни—кд. Христово мртво тјело иоложено је, као обично на плаштаиицама што се виђа; глава му је окренута пут сјевера, а ноге пут југа, руке иружене, око главе су слова: ш-о-и. Иресвета Богородпца наслнкаиа је више главе христове, (ја ту страну држим да је десна, а не лијева), с раскри.1:>еним рукама и прстима, и с нагнутом доле главом, а покрај ње мало ииже, баш чело главе спаситељеве, стоји анђео крплати, и у десној руци држп крајеве од плаштанице, (а не Јоспф, јер Јоснф нема анђелска крила), а лијевом руком бршие сузе. С лијеве пак стране, уза-самн крст, стојн Ннкодим као да помаже по сриједи држати плаштаницу, прп самим нОгама 4