Branič

БРОЈ 9

Б Р А Н И Ч

291

да пропише овај закон. Технички саобраћајни рад у ужем смислу обухвата ове главне радове: 1. Ложење локомотиве. 2. Производња паре плн електричне струје. 3. Покретање и заустављање локомотиве и железнпчких кола. 4. Састављање воза (ранжирање). 5. Гашеље ватре и испуштање паре. 6. Гурање и окретање кола. Остали технички радови који не снадају у саобраћајни рад у ужем смислу и ако са њпм стоје у врло тесној вези. ови су: 1. Одржавање железн. пруге. 2. Одржавање срестава за преиос. 3. Намештан.е скретница. 4. Постављање браника. 5. Давање онтичних и акустичних знакова. Из овог се изводи закључак, да ће предузимач железн. саобраћаја по овом закону одговарати, ако је човек погпнуо или повређен само при побројаним радовнма, који снадају у технички железн.*еаобраћај у ужем смислу. Овај се саобраћај заиочиње у ономе моменту, када се ма које срество за нренос Фактички покрене пли када се предузме така радња, без које се покрет не сме извршити. Ако је смрт или новреда последица саобраћајног рада, или узрок новреде стоји у непосредној вези са ванредном опасношћу, која је својствена железничком саобраћају, онда се може применути на предузимача пропис овог закона, Ну један је услов за одговорност предузимача по овом закону неизбежан, а тај је, да је повреда нанешена локомотивом или железн. колима или од њиних прииадака. По томе предузимач не може одговарати, ако јенеко треће лице прп вожњи неког повредило. Према наведеном предузимач одговара по овом закону: 1) Када би ко био повређен приликом ранжирања воза. Да ли ое ранжирање вршило номоћу локомотиве или људске