Branič

ГОД. VII.

БЕОГРАД 16. ЈАНУАРА 1900.

БРОЈ 2

БРАНИЧ •ЧАСОПИС ЗА ПР&8НЕ И ДРЖАВЕЕ НАУКЕ орган цтт јавних прујмшпики у србији

ИЗЛАЗИ : ј одговорни уредник : | уредништво : 1. а 13. сваког ј Милан Ст. Маркови^ : Дубровачка улица иеозца. : правозаступник § број 18.

ВЕЛИКА НАРОДНА СКУПШТИНА — СТУДИЈА 0 УСТАВОТВОРНОЈВЛАСТИ (Иаставак) II. — Сазивање Велике Народне Скупштине Велика се Ср;упштина може само заједничком одлуком Круне н Народног Представншптва сазвати ради промене Устава Претходни споразум између та два чиниоца не изискује се онда, кад се Велика Скупштина у другом ком циљу сазива И нешггајући Народно Представништво, Круна има право сазвати Велику Скупштину дарешаеа иитања веЛе важности о смањџвању или размени кога дела државне области, или д I је саслуша о каквом гситању од ванредне важности за земљу (тач. 4 и 5 чл. 89. Устава). Кад Велика Скупштина има да бира владаоца или намеснике, Народно Представништво опет не учествује у њеном сазивању. Она се онда састаје на позив Министарског Савета, који привремено врши краљевску власт (чл. 10 и 13 Устава), Али, ако у извееним случајима, Круна или Влада могу сазвати Велику Скупштину без пристанка Народног Представништва, ово је од своје стране не може сазвати никада без пристанка Круне. Иницијативу за уставну промену може узети не само Круна него и Народно Представништво. „Предлог о потреби да се какве измене или допуне у Уставу учине, или да се који пропис истога нротумачи, може учинити како Књаз Скупштини, тако и ова Књазу." (чл. 131 Устава). Предлог који долази од стране Круне спроводи се преко Владе Скуп.штини, као и обични законски предлози. Што се тиче иредЕРДНИЧ 4