Bratstvo
55
Камчатки православн се пркве служе радио-станицом, која преноси
службе и проповеди у далеке пределе, где црквена организација поставља пријемне апарате.
Совјетска Русија. — »Госиздат« је издао књигу под насловом »Борба против религије у новој етапи«. У овој књизи налазе се следећи ставови: »Сасвим се неправилно мисли, да колхози мењају погледе на свет сељака и да од колхозника стварају атеисте«. Године 1932 лењинградски безбожници испитивали су два сеоска рајона. Један рајон т. 3в. угледни, где ј: безбожна акција прилично организована и други рајон, који се сматра заосталим. Ево шта се пронашло: у првом рајону 77 процената колхозника имају иконе, 23 пооцента признају религију потребном, 30 процената изјављују да им религија не смета. У заосталом рајону 98 процената сељака имају иконе, 25 процената одлучно се опредељују за религију, 39 процената изјављују да им религија не смета. Тако звани »једноличници« са 100 процената имају иконе и 82 посто изјављују се за религију. Насилно затварање пркава није довело до ликвидације вере. Многи колхозници, чије су цркве затворенс, иду у суседне цркве или моле се Богу у домовима.
У књизи се нарочито напада свештенство.
»Предузимљиви баћушка у завежљају носи свој прибор и књиге те иде од села до села, од трга до трга, јашући на коњу и вршећи обреде. Он не да да народ заборави на Бога«.
»Глас Литавске православне епархије« објављује посланицу Митрополита Сергија московског Њ. Св. Патријарху Српском Г. Варнави. У посланици митрополит Сергије потсећа да је карловачкој групи одређен рок покајања 9 мај 1933. Рок је продужен, а карловачка група тражи присташе међу другим групама, које нису признавале карловачку јурисдикцију. Митрополит се тужи на случај Епископа Нестора Анисимова те моли да се саопшти, какве је мере предузела српска православна сестра црква према карловачкој групи у смислу обраћења ака не целе групе а оно бар појединих клирика.
Митрополит Елевтерије пише, да је православна црква у Совјетској Русији имала велику корист од легализације. Совјетски безбожници сведоче да је Патријаршијска шрква учннила велики корак на путу сједињења њезиних делова, који су били отпали у расколе и сектанство. Жива црква поступно се враћа матери цркви. Више од пола
чланова вратило се Патријаршијској цркви. Ово велико дело обнавља се у тишини.
Недавно је Јарославски у име Савеза безбожника дао изјаву да су »религиозници« ојачали и да безбожна акција наилази свуда на отпор и потешкоће. Безбожници истичу нарочито, да се даже углед свештенства, које је ушло у сеоске задруге и ту омета рад безбожника.
Белешке
Христос вескресе! — Уредништво нашег листа честита свима својим читаоцима и пријатељима нашег покрета светле Христове празнике са искреном жељом да у радости не забораве своју бедну браћу и сестре.
Баскрс у затворишљма. – Добротворна секција нашег дру-
штва спремиће као сваке године о Ускрсу поклоне у храни и књигама затворима и болницама.
педеља православља у Сарајеву, — С благословом Високопреосвештеног Господина Митрополита Петра приредило је наше друштво 25/12 1934 у просторијама пјевачког друштва „Слоге“ прославу Недеље Православља са концертом и предавањем. Концертни део испунили су хорови „Слоге“ и Богословије. Др. Рад. Вешовић професор,