Bratstvo

== 118 =

спадају модерни мартири наше свакидашњице у звањима, предузећима, радионицама, када их за њихово хришћанско уверење и владање исмевају, на хришћанску им савест кидишу, нападају и злостављају. Амо спадају и сви они, који у разним променама живота у породици, у подношењу најтежих, најсветијих родитељских обавеза, показују пожртвовање које чисто прелази људске моћи па буди највеће дивљење.

>

Пуно је примера у нашој садашњици да људи проведу део свој век, а да ни појма немају шта је смисао, шта циљ њихова живота. Груде се, муче, пате, а не знају зашто. Као по неком слепом морању срљају у свој распад, а да не знају куда води пут преко гроба, и распада.

Жалосно је кад неко тражи на сва ова највећа питања одговара, код простих брбљаваца, или код јунака на речи, али самих празних фраза ; када људи ништавним довитљивостима, одбијају најближе, најличније проблеме који их се најдубље дотичу, и то тада када тако просте, лепе, тако истините, тако паметне одговоре могу да нађу на сва питања у блистателном учењу Христову. А сви ти одговори високо подижу, снаже и челиче душу нашу. -

Један учитељ радикалних погледа хтео је једну малу ученицу да наведе на дарвинизам и запитаће је: реци ми > које царство спада ружа % Девојче је одговорило: у биљно. А птица # У животињско. А златој у минерално. Врло добро, рекао је питач — учитељ. Најзад ће је запитати : а ти у које царство спадаш 2 Био је сигуран да ће девојче одговорити: у животињско царство. Девојче је мало застало, па ће на не мало изненађење учитељево рећи: ја спадам у небеско царство.

Правим хришћанима могу сви који поричу прави смисао живота, обрицати сва блага, све користи, сва уживања, сву славу овог пролазног света, да их скрену с правот пута, они ће свагда одлучно одговорити с апостолом Петром: ла ће ићи само за Христом. јер он има речи вечнога живота. (Јов. 6, 19).

ВЈ

Француска револуција и религија

Мишљења 0 историјском значају француске револуције подељена су. Једнима се чини да је то један правни преокрет који је донео личну слободу. Други сматрају да је то један политички преокрет који је донео демократију. Трећи мисле да је то један социални преокрет који је донео надмоћност буржоаске класе. Али Сен-Симон и Опист Конт тврдили су да је пре свега био у питању духовни преврат, наиме пре-