Danas

fesor književnosti Pol Tomlinson u filmu „Zrtva ljubavi“ koristi crni kupe SINOC ).

U filmu „Zlatno oko“ (1995) Pirs Brosnan pojavljuje se u plavom dvosedu BMW Z73 u scenama snimljenim u Portoriku.

U semji filmova O Džejmsu Bondu jedan od najuspešnijih je „Sutra ne umire nikad“ (1997). Film je sniman u Londonu, Ham-

burgu i Bangkoku a Pis ~ —

Brosnan koristi srebrnasti BMW 750 |L ı motocik} BMW kruzer 1200 CG.

U 1998. u filmu „Armagedon“ pojavljuje se crni BMW _ 73 au 1999 UO naj novijem filmu o Džejmsu Bondu LUDO bo redu) „Svet nije dOVOljan> _Piis BIO. snan, glavni Junak, uspeva da pobegne od potere u novom

imoDilu „BMW 78, koji po mnogo čemu podseća na klasični BMW 507

Između lansiranja ta dva automobila proteklo je 40 godina tokom kojih su mnogobrojni automobili ı motocikli BMW „igrali glavne uloge u filmovima i na TV ekranima.

I Ženaci _//)/} ((9)0/6)"

Ohrabren svojom prvom uspešno organizovanom trkom „Frans OtomoOil" organizovao je ubrzo i naredno Orzinsko takmičenje: pokušaj obaramja biciklističkog rekorda od 66 sexundi na 1 km, čiji je nosilac bio Almer Sampion. Bilo je sasvim razurijiwo da automobili nisu mogli da koriste velodrom te je odlučeno da se prorađe odgovarajuća pravolinijska staza !u blizini Pariza što je i učinjeno.

Dužina sprinta Je povećana na 2Ž km. sa startom iz mesta uz dva merernja vremena – nakon 1 km i na cilju tasko da su zapravo dobijana dva rekorda rna 1 km: sa startom iz mesta i sa lete"ćim startom. Biciklistički rekord je od“mah oboren za 9 sek od strane vozila „jžanto“ sa električnim pogonom. To vvozilo pripadalo je Markizu Saslup-

L.Loba te je na osnovu želje Ženacia za inaredni dan zakazano nadmetanje » dva elekrtična automobila.

„Frans Otomobil“ iskoristio Je ovu izvanrednu priliku i postao pokrovi}telj tog jedinstevnog nadmetanja u » obaranju svetskog brzinskog rekorda ! koje Je, sa naizmeničnim uspehom, |potrajalo čitava četiri meseca. | __U međuvremenu Ženaci je konstruiisao električno vozilo sa aerodinamičı nom karoserijom, nazvano „nikad za)! dolvoljan“ i sa tim bolidom prevalio 28. | aprila 1899. 1 km sa letećim startom u

ž

sportskom aUlO- xe

vremenu od 34 sekunde. Taj rezultat bio je poboljšan tek 3 godine kasnije. Ženaci se potom vratio u Brisel i pristupio konstruisanju trkačkog automobila sa benzinskimn motorom.

Bolid je izrađen u fabrici oružja G.N.1 ·

pojavilo se 31. jula 1902. na stazi u Ardenima. Auto je dobro startovao i na kraju prvog kruga našao se na 9. poziciji. Mećutim, na početku drugog kruga otpao je jedan točak i bolid je uleteo u drvo. Vozilo je potpuno uništenmo a ZeDači jc prošao Dez i najmanje ozlede i tako je i ušao u legendu: zbog crvene kose ı crvene šiljate brade dobio je nadimak „crveni đavo“.

Svoju uspešnu 5pOIL sku karijeru nastavio je i nakon teškog udesa u ATdenima a u 1903. odneo je pobedu u trci „Gordon Benet“ i tako postao svetski šamion.

U 1908. završio je svoju trkačku karijeru, najčešće za volanom „mercedesa a 7 Oktobra 1913, okončao Ži vot nesretnim slučajem: u lovu na divlje svinje u Ardenima zbog, sopstvene nemarnosti direktno je pogođen od strane jednog učesnika lova ı na licu mesta izdahnuo. Život je okončao u svom voljenom „mercedesu“, kojem je bio odan tokom čitavog svog Života i sa kojim se i bio popeo na Olimp motosporta. M. Lukačev

T)anas

(O) 'U beogradskom Centru S:'još uvek mogu d

se kupe Tojote'jaris po:staroj.ceni od 16.500 dem” 'sa svim dažbinama - „na· drumu“ kao i avensis: turbo dizel sa full opremom-po ceni od 35:000 :dem:takođe „na drumu“ | II

(e) Tokom naredne tri godine Nisan planira da lansira 22 nova modela. Prvobitni razvojni ciklus novih modela u trajanju od pet godina nedavno Je skraćen na četiri, a kod novih verzija iznosiće tri godine.

Reno, BMW i Delfi sklopili su sporazum o zajedničkom razvoju u oblasti gorivnih ćelija kao alternativnog pogona automobila i kamiona.

Volvo i Reno postaju drugi po veličini svetski proizvođač kamiona. Volvo zapravo otkupljuje kamionsku proizvodnju Renoa po ceni od 1,7 milijardi dolara. Na taj način će nova grupacija Volvo-Reno postati vodeći proizvođač kamiona u Evropi sa učešćem na tržištu od 27,3 posto, ispred Mercedes-Benca (20,8 odsto) ı Skanie (14,8 odsto). U SAD Volvo i Mek (ogranak Renoa u Americi) pokrivaće 23,8 posto tržišta teških kamiona, iza Frilajnera (vlasništvo Mercedesa) sa 31,9 posto a ispred Novistara sa 15,9 posto. Istovremeno Volvo postaje treći po veličini proizvođač teških dizel motora (124.000 jedinica) iza američkih firmi Kamins (154.000) i Katerpilera (149.000).

Britanski GM/Voksol investira 179 miliona funti u unapređenje svojih proizvodnih kapaciteta. Od tog iznosa 22 miliona biće uloženo u pripremu proizvodnje nove vektre, 130 miliona na poboljšanje fabrikacije privrednih vozila ı 27 miliona za unapređenje proizvodnje frontere. .

erzija imaće znatno veće međuosovinsko rastoJanje tako: da.će se povećati raspoloživi prosto] putnike na zadnjim sedištima. Sve: dosadaš

verzije motora i menjača biće na raspolaganju 'kupcima a oslanjanje će biti rekonstruisano radi” uvećanja udobnosti. - PO

Budući kupe baziran na plattormi jarisa biće samo jedan među 10 projekata realizovanim u novom Tojotinom Evropskom konstrukcionom ceniru na jugu Francuske, u blizini Nice. Nova verzija nosi oznaku ED2 (= Evropski razvoj konstrukcije) i treba da se pojavi u oktobru na Salonu u Parizu. U novi Centar investirano je 14 miliona dolara i u njemu je zaposleno 25 ljudi od kojih su 15 konstruktori.

(e) Evropski snabdevači automobilske industrije pripremaju se za ulaganja u proizvodne kapacitete u Meksiku tokom narednih nekoliko godina. Privlače ih nove montažne fabrike VW-a, Nisana i Renoa kao i bescarinski sporazum sklopljen između Meksika i Evropske unije.

-dula i dovesti do još šire primene plastičnih mate-

13

četvrtak, 1. jun 2000.

(e) Reno i Nisan će u narednom periodu smanje broj dilera sa 3000 na 800. Reorganizacija prodajne mreže započeće u julu ove godine u Francuskoj, Nemačkoj, Italiji, Holandiji, Spaniji, Svajcarskoj i Velikoj Britaniji. Efikasnija dilerska mreža treba da poveća zajednički udeo na evropskom tržištu na 17 posto u 2005: 12 posto za Reno (u 1999 — 1],3 odsto) i 5 posto za Nisan (2,9 posto u prošloj godini). U 2005. u funkciji treba da bude 460 reorganizovanih dilera a krajem decenije svih 800.

(e) Boš priprema novo tehničko odeljenje Za pružanje usluga trećim licima, uključujući ı konkurentske firme. Novo odeljenje biće locirano u Abštatu, nedaleko od Štutgarta. Boš se i do sada bavio tehničkim uslugama u okviru svojih postojećih službi ali je obim bio mali (oko 20,2 miliona dolara) tako da novo, specijalizovano odeljenje treba da razgrana tu oblast poslovanja za kojim Je potražnja sve veća.

postignut spora-

zum između vlade

SAD i proizvođača

·upogledubudućih aštitnih

Ford investira 15 miliona dolara u novi Centar za stilizaciju u Londonu, koji treba da proradi iduće godine. Novi Centar će obavljati usluge za sve ogranke Forda uključujući ı Premijernu grupaciju (Aston Martin, Jaguar, Linkoln i Volvo). Za lokaciju je odabran London pošto je ta metropola postala vodeći centar u svetu u pogledu novih ideja u oblasti konstruisanja. Kraljevski koledž umetnosti u Londonu školuje stručnjake koji uvode nove trendove tako da će novi Centar lako dolaziti do odgovarajućeg stručnog osoblja.

Vodeći kooperanti automobilske industrije u oblasti plastmaterijala sve više su naklonjeni hibridnim modulima kod kojih se plastični materijali sjedinjuju sa aluminijumom i/ili čelikom što olakšava razrešenje mnogih konstrukcionih problema. Proizvođači O nove tehnologije u primeni plastmaterijala koje će veoma brzo da poboljšaju funkcionalnost i otpornost hibridnih mo-

Tijala u naredne 2-3 godine.

U nameri da anulira svoju reputaciju kreatora „dosadnih“ automobila GM je pristupio reorganizaciji svojih konstrukcionih biroa dovođenjem novih stručnjaka, školovanih prvenstveno u Evropi u nastojanju da do što punijeg izražaja dođu mladi stilisti. Najnovijim potezom dovedena je Ana Asensio (37), treći konstruktor na rang-listi Renoa. Asensio je imala značajnu ulogu na konstruisanju minivena megan senik kao i modela klio ı tvingo. Kod Dženeral motorsa u Detroitu A. Asensio rukovodiće konstrukcionim biroom u kojem će celokupno osoblje biti staro manje od 40 godina i odgovorno za sve programe razvoja novih modela i konceptnih automobila: _

iu sudeći Italija je odabrana: roizvođača kao tržište na

| koje je oduvek-bilo otvoreno za najjeftinije male “automobile. Hjundai je čak spreman i za korak. dalje: na Salonu u Torinu obaviće svetsku promociju za novu lantru. Fiatu preostaje samo nada:da

·lantra neće ostvariti takav proboj na tržištu srednje klase kao'što je to pošlo za rukom ma Zu:1 atszu. u segmentu mini-automobila.—