Danas
l 4 petak, 2. jun 2000.
Tek što Je završena licitacija ministru građevina Srbije upućene primedbe na postupak dodele _COROCSIJU (1. (Ie0 OLJI Novi Sad-Beograd
Pngrtiseil
TE!
nik zna Više OH vlade.
Pre nego što je Vlada Srbije zvanično odlučila ko će da gradi drugu traku autoputa Novi Sad- -–Beograd, predsednik SRJ u Novom Sadu najavio je „početak izgradnje za nekoliko dana“. Za koncesiju konkurisali NGB grupa i Konzorcijum RAST, a prvi ponuđač odmah istakao četiri primedbe i zahteve ministru Dejanu Kovačeviću
Prošle subote (27. maj) otvorene su ponude na licitaciji o davanju koncesije za izgradnju, korišćenje i održavanje dela autoputa E-75 od Novog Sada do Beograda (66,44 kilometra). Republička vlada Srbije nije do srede (31. maj) odlučila ko je najpovoljniji ponuđač, što, na kraju, i ne mora da učini, jer prema javnom oglasu „nije obavezna da prihvati najnižu ponudu, ili njen deo ili bilo koju ponudu“. Nije, dakle, zvanično još Doznato da li će i ko dobiti ovaj posao, ili će, možda, licitacija biti i ponovlje-
na. Ipak, predsednik SRJ”
Slobodan Milošević posle otvaranja Mosta Boško Perošević u Novom Sadu, u utorak (30. maj), najavio je da će „za neko= liko dana početi izgradnja druge trake autoputa Novi Sad- -Beograd, koja bi trebalo da bude završena za dve godine“. On je to rekao u razgovoru sa političkim rukovodstvom Vojvodine i direktorima najuspešnijih firmi iz Pokrajine, kako je preneo Radio Sajam, do-
davši da će se „posle završetka ovih radova radnici preseliti na izgradnju druge trake autoputa Novi Sad-Subotica“.
RON spoticanja
Ko će graditi, pod kojim uslovima, čiji će se to radnici preseliti na drugo gradilište prema Subotici, ko će i kako to da finansira, da li će i taj deo puta biti ponuđen u koncesiju kao što je 99. – deo Niš-makedonska granica i sada Novi Sad-Beograd, ili je, uopšte, reč o javnim radovima...? Da li je, možda, predsedniku savezne države poznato nešto što republička Vlada još ne zna, a o čemu je trebalo onda da odlučuje? Ili Vlada već zna i o tome je obavestila prvo predsednika, ali još zvanično nei javnost (u „službenom glasniku RS“) i učesnike ove poslednje licitacije? Ova pitanja još ističu neobične okolnosti oko slučaja koncesije za deonicu Novi Sad- -–Beograd, na koje je Danas već upozoTiO. Licitacionu dokumen-
taciju za deo puta Novi Sad-Beograd otkupile su četir: firme, a do isteka roka za prijem ponuda (27. maj u 12 sati) predate su dve ponude. Za dodelu koncesije konkurisali su NGB grupa i Konzorcijum RAST D.O.O. Umesto u ponedeljak, 29. maja u 10 sati, kako je naznačeno u konkursu, učesnici su obavešteni da će ponude biti otvorene 27. maja, 15 minuta po isteku roka za predaju. Tako je i učinjeno. Formirana je Komisija za sprovođenje međunarodne licitacije, iako u javnom oglasu od 13. maja nigde nije napisano da je nadmetanje međunarodno, kao što je to bilo naznačeno prilikom ponude za koncesiju dela puta E-75 od Niša do makedonske granice prošle godine. Ta Komisija u sastavu: dr Kazimir Kurij, Garip Hadžini, Vučko Zekić, Duško Jevtović i Milesa Spajić utvrdila je da je „licitacija uspela u skladu sa tačkom 6. Odluke o načinu sprovođenja javne licitacije za davanje koncesija stranim licima
(„Službeni list SRJ“ broj 57/96), pošto na licitaciji učestvuju dva pravna lica“. Uzgred, kada je o uspešnosti reč, prema toj Odluci objavljenoj 29. novembra 1996, na koju se Komisija pozvala, rok za podnošenje prijava i učešće ne može biti kraći od 45 dana. A u ovom nadmetanju on je bio samo 14 dana!
Primetihe ministri
Otvaranju ponuda prisustvovali su, kao predstavnici ponuđača, Tihomir Trivunac (NGB grupa) iSlavica Dabić (Konzorcijum RAST D. O. O.). Predstavnik NGB Kompanije zatražio Je da u zapisnik budu unete Drimedbe ovog učesnika na uslove ponude kao i neposredan uvid u konkurentsku ponudu, što komisija nije prihvatila. Konstatovano Je da „sve ponude sadrže sve elemente predviđene Ugovornom dokumentacijom“kaoidasu, „ponude otvorene Za prihvatanje u vremenu od 90 dana od dana otvaranja“. Zapisnički je konstatovano da
Z
1.0 L 16V (55ks) 3/5 vrata, 2 air bag, kodirani ključ metalik. Cena ocarinjenog vozila 11.500 DEM + 71.944 din
Almera 1.4i GX 16V (87ks) 4/5 vrata,
Vlicra
su „sva tri predstavnika» Tomu Pritzkeru (Fon-
ponuđača odgovorila potvrdno“ (iako je u Zapisniku navedeno da ih je bilo dvoje) pošto su upoznati sa odredbama licitacione dokumentacije. Ceo ovaj posao okončan je za pola sata.
Prema informacijama Danasa, 20 minuta pred otvaranje ponuda, NGB e uložila je, među-
tim, primedbe i zahteve republičkom ministru građevina Dejanu Kovačeviću. Ukazano je upravo na ono o čemu je Danas pisao dok je konkurs bio u toku. NGB grupu, kako Danas saznaje, sačinjavaju, inače, Fondacija Pritzker (izgradila hotel „Hajat“ u Beogradu), Firma Buižu TP iz Francuske (izgradila autoput Budimpešta-Segedin, autoput u Istri, a radi na građevinskim projektima u Bosni i Makedoniji) iNIS Jugopetrol, deo Naftne industrije Srbije. Primedbe su, istovremeno kad i ministru Kovačeviću,
upućene, kako je Danas obavešten, i predstavnicima delova Ove grupe:
dacija Pritzker), Olivijeu Boninu (Buižu TP) i Draganu Tomiću (NIS Jugopetrol). NGB traži od Agencije uvid i obaveštenje o koncesionom aktu Vlade Srbije (odluci i uslovima za davanje dela autoputa od Novog Sada do Beograda u koncesiju) – kada je i gde objavljen. Donošenje ove odluke je zakonska obaveza Vlade pre raspisivanja licitacije. Dalje, traži Kompletnu tehničku dokumentaciju jer joj je pokazan samo projekat za 1,5 kilometar puta, kao i podatke o prometu na postojećoj deonici autoputa s obzirom da zbog kratkog roka od 14 dana za podnošenje ponuda nije bilo moguće sprovesti istraživanje kako bi prognozirala obim saobraćaJa. Najzad, zatraženo je i da rok za podnošenje ponude bude produžen za narednih 45 dana kako i nalaže savezna Odluka iz 96. godine.
lako je republička Komisija Završila posao a ponuđači obavešteni da se O | po.
nude ne smatra prihvatanjem“, NGB grupa očekuje od ministra građevina Dejana Kovačevića poziv za pregovore i to ne samo Oko koncesije za deonicu autoputa Novi Sad-Beograd nego i povodom deonice IStOg puta ali od Niša do granice sa Makedonijom, jer će to „obema stranama uštedeti mnogo vremena, energije i novca“. Slobodan Milošević je, pre pet dana, u Novom Sadu rekao o ovome šta Je imao. Na potezu je Vlada Srbije. A premijer Marjanović bio je sa predsednikom SRJ u glavnom gradu Vojvodine i čuo njegove reči. U toj Vladi je ı ministar Kovačević, Dragan Tomić, predstavnik NIS Jugopetrola je na strani ponudača koji je formalno izneo primedbe na postupak za dodelu Koncesije, predsednik je Skupštine Srbije. Odgovor na neka od pitanja s početka ovog teksta mogao bi, prema tome, da dođeiz ovog č GE tvorougla. U interesu Srbije, svakako. Aleksandar Tasić
Molimo da primite i izraze mog saučešća u žalosti za našim prijateljem Nikolom.
Volio bih da prenesete moje saučešće porodici IJ Nikole. Veljko Milatović
Drage kolege i prijatelji, duboko žalimo zbog smiti vašeg i našeg kolege Nikole Burzana koga smo
“Obojica smo počeli profesionalnu ka-
_ gov odlazak veliki je gubitak za jugo-
voleli i poštovali.
Molim da porodici Nikole Burzana prenesete moje iskreno saučešće.
rijeru na gradskoj rubrici nekadašnje Borbe i otad nadalje Nidža se uvek izdvajao i kao ličnost i kao novinar. Nje-
slovensko novinarstvo i posebno za Danas. Malo ko je kod nas uspevao da sa tako rafiniranim duhom, tom
klima, centralna brava,
električna stakla i retrovizori, boja branika i retrovizora u boji karoserije, dva
Redakcija lista Republika merom suptilne ironije i tom kulturom izraza odslika naše prilike. Nedostaja-
će nam.
Poštovano Uredništvo Dušan Simić, Brisel
OGLAS
AIR BAG, servo volan, kodirani ključ, metalik, i još mnogo toga.
Cena ocarinjenog vozila 15.470 DEM + 83.448 din
Nova Primera 1.6/1.8/2.0
razni paketi opreme. Cena ocarinjenog vozila 20.095 DEMI + 108.269 din
Novi Terrano || 2.7 Tdi
Cena ocarinjenog vozila 29.745 DEM + 153.377 din
Patrol GR 2.8 Tdi
SE + wagon,
fuli oprema sa kožom. Cena ocarinjenog vozila
46.010 DEM + 226.515 din
11000 Beograd
naše saučešće BIGneSeio | JEO. Bulevar revolucije 69 Drage kolege i prijatelji, porodici. · | Jugoslavija duboko žalimo zbog smrti vašegina- Predsednik Građanskog. savez
Tel./Fax: 3230 084, 3246 251, 3342 725
Sa iznenađenjem i žalošću pročitao sam vest da je g. Nikola Burzan preminuo. Vaš dnevnik, kao i svi njegovi čitaOci, profesionalno (ij. nezavisno) novinarstvo izgubili su sa njim jedno od najubojitijih i najčasnijih pera, koje će nam
u narednim vremenima VO nedosta-.
jati.
Molim Vas da OI ICIDIA lista, kao i porodici g. N. Burzana prenesete moje najiskrenije saučešće.
Profesor Petar Grujić
Povodom smrti uvaženog kolega NIkole Burzana jednog od osnivača i kolumniste lista Danas u svoje lično ime i u
ime svih zaposlenih Kompanije Nezavisnih novina iz Banjaluke primite i izraze _
našeg iskrenog saučešća.
Najiskrenije saučešće porodici Nikole
Burzana i novinarima Redakcije Danas. _—
· Poštovane koleginice i i kolege, Molimo Vas da porodici pokojnog kolege Nikole Burzana prenesete naše sa-
učešće.
·'Odlaskom Nikole Burzana naše · novinarstvo izgubilo je vrsno i briiko pero. Njegovi komentari i celokupan rad ostaće zapamćeni u analima ove teške, od-
_ govorne i nažalost opasne profesije.
· Informativni centar Pokreta za demo-
kratsku 1 : ~
Povodom smrti Nikole Burzana, istak | · nutog novinara vašeg lista „upućujem vam izraze iskrenog saučešća. Branislav Canak, predse | jedinj"nin granskih sindikata
Nikoline kolumne, protkane ubojitim -
sarkazmom i humorom, predstavljale su – najviši domet savremenog novinarstva,
on je bio Koraks pisane reči, ali pre i vi-
še od svega valjan čovek i iskren drugar - i na poslu i uz čašicu.
- Milorad Stevančev, novinar
_ Novi Sad
šeg kolege Nikole Burzana koga smo
voleli i poštovali.
Novinari lista. Republika ____
Mila Gligorić Lidija Prokić · Svetlana Pavlović
„Nezavisnost,
Povodom smrti. Nikole Burzana, is-.
taknutog jugoslovenskog” novinara,
. javljujemo iskreno saučešće svima ko-
urednika Borbe ı osnivača Danasa, IZ
ji su imali priliku da se sa njim družei saraduju. Najljubaznije vas molimo da
_ Srbije Goran Svilanović.
Ne
u u Građanskom sav u Srbi
__isvi zaposle Srbi