Danas
Gq preko halogenog fara MN koji obezbeđuje Bifara sa sočivom u funk-
5b:da je pojačana dodava2 fa sočiva koja uokviruju U „ u ulozi su pozicionih Billa na modelu od 100 O. Okviri farova su finalni 1 az na karakteru skutera: :0. osnova na modelu od :*rn3, hromirana kod 100 Se se ističe providnim staklom. Već na prvi
Brna Spidfajt-a 2 najavlju--
3niine skutera. Produžujuxi | rešetke za ulaz vazduEMNa verzijama sa tečnim irmika obezbeđuje bolje
ololog svetla i izgleda kao 2siesto narandžaste imaju 50a bokovima doprinose
Jolotocikli je bio prvi kon'bodelnu Vil ušku skutera janje di aa nom Vieva | | kaveza žuuške, a da ne poremeti lahvaljujući tome što neXŽajevi 0 OKO ju bolje zirnisanje amortizera |. Bilja na komfor. Direktna jidbit je u tome što se do|iija velika preciznost u IU upravljanju Novi 1 prednjii zadnji hidra. ulični amortizeri sa Zadrškomi U Kom presiji ı opuštanju omogućuju da se
"olet
Serijska oprema: integrisani 0 protiv krađe BOA, blokada Ok, transpondera ADT, lampica alarma ADT, prostor za kacigu ispod sedišta za integralnu kacigu, indikator minimal-
nog nivoa ulja, termometar za rashladnu tečnost. Opciona oprema: vetrobran, sanduk, nosač Za Dprtljag, nosač torbe, bočna nožica i aluminijumska za-
štita poda.
Južnoj 2, u Evropi 7, u Aziji i Okeaniji 3 i u Japanu 1.
(e) Japanska firma Fudži Hevi Indastris pripremila
je veoma ambiciozan plan prodaje svojih automobila subaru za narednih pet godina. Prema tom planu plasman u Evropi treba da se uveća za 52 posto, dobrim delom zahvaljujući i združivanju sa Dženeral Motorsom. Naime u aprilu je GM otkupio 20 posto deonica japanskog proizvođača vrhunskih automobila. U istom periodu prodaja automobila subaru u svetskim razmerama treba da se uveća za 38 posto. Petogodišnjim planom obuhvaćena je i saradnja sa Dženeral Motorsom na razvoju novih modela u SAD i Evropi.
U julu počinje sa radom novoosnovana direkcija Tojote za kontrolu sopstvenih finansijskih kompanija širom sveta. U novu direkciju biće investirano 117 milijardi jena a broj zaposlenih je oko 30. Tojota raspolaže sa 16 kompanija: u Severnoj Americi 3 u
četvrtak, 15. jun 2000. —o 13
S) Adam Opel ulaže 150 miliona DM u novu montažnu liniju u Riselshajmu. Nova montaža treba da proradi u 2002 i u njoj će se sklapati modeli vektra ı omega.
Još u 80-im godinama 20. veka pojedini snabdevači otpočeli su da nude module kokpita, koji su obuhvatali instrumentnu tablu sa pripadajućim kablovskim snopovima, klimatizacione uređaje, audioopremu | navigacione sisteme, zaštitne vazdušne mehove a u pojedinim varijantama bile su uključene i nožne pedale kao ı volan sa stubom upravljača. Sve veći broj proizvođača motornih vozila koji su tradici-
onalno izrađivali sopstvene kokpite u novije vreme sve više prihvata ponude kooperanata. Cena modulnih kokpita varira u granicama od 700 do 1200 dolara. Očekuje se da tokom narednih godina ukupna svetska proizvodnja modulnih kokpita dostigne ıznos od 15 do 20 miliona dolara godišnje. Sadašnja proizvodnja od 4 miliona jedinica trebalo bi u 2007. da dostigne 18 miliona. Najveći evropski proizvođači su Manesman VDO (26 odsto), SAS Automotiv (22 odsto) i Manjeti Mareli (12 odsto).
bolje upiju nepravilnosti druma i bolje prianjanje gume za li ue Ovo se ogleda Godboljem, još bezbednimem ponašanju vozila na ·uu. Jednodelna viljuška )jujuje sistem protiv izleta2 sprečava rasterećenje i Umesto poletanja unaHOtiV izletanja smanjuje ob.dobro prianjanje pred-
„Bla, viljuška nastavlja da » se dobije efikasno koče-
Ve) Za zača
(e) Naj jstarija italijanska karosernica Bertone, koja o kapacitetima za fabrikaciju 70.000 O godišnje, proizvela je u prošloj 0 samo 12.000. Situacija se nedavno poboljšala pošto će u proizvod-
nju uskoro biti uvedeni motocikli BMW C1 ı modeli GM/Opela astra kupe i kabriolet.
Oe n udžbina
|S} je iz- -
Pra Sarajevu, pa Odri OR MN firma Maruniss, Interesantno je da ovaj
6) : (37 km) oku- ajs Cai- u Seulu, od 12. do 15. 6. 2000. Organizator: Kongresa: B generalni distributer i konsig- japanski OČI Ode ima je D velike ambicije
nater programa Nisan u SR Jugoslaviji reprezentativno je, automobilskoj javnosti, predstavila
štvo automobilskih inženjera Južne Koreje uz svesrdalnih dr
vezane za evropsko tržište, tako je nova almera nastala u razvojnim centrima koje Nisan ima u Evropi, a pro1Zvodi se u Velikoj Britaniji. Očigledna posledica toga je i veliki broj ovih voozila Bg KoJE VL damo po našim ulicama i putevima.
Ono što posebno treba izdvojiti vezano Za Nisanova vozila u našoj zemlji je postojanje konsignacije vozila i rezervnih delo-
ca. Nijedna trŽ ORO Bita, a završena ssugera nad eliri?Kristian je bio "Ba (4,5 |it/115 5diPaul Daimler. 2IUnice samo na 2 2)kK su „DpežŽoj“, žoxxočne uređaje
5:
u pomoć FISITA-Međunarodne federacije nacio va automobilskih inženjera i na njemu će biti o:400 radova iz velikog broja zemalja Teme koje.o kojima će se govoriti su: naprei ;
a} iĆ tehnologije | |S) (ei gorivne ćelije, hibridna vozila i molori sa unutrašnjim sagorevanjem u budućnosti, zati
nove nola e Terano II ı Almera. Prisutne novinare i goste pored domaćina Draga Vučevića pozdravio je i direktor Nisana za ovaj deo __- Makoto Fudži.
oblemi globalizacije i harmonizačije, -matrati inteligentni transportni sistemi, · 7 opštavanje na Kongresu :su prihvaćena. i tri rada iz ugoslavija sa Mašinskog fakulteta u: 'Beogradu i Novom S | 'du. Za budućnost automobilske tehnike i struke u nas.0d iz_uzetnog značaja je i to što u jaje: a)a{ajl delu programa za mlade učestvuju dva naša predstavnika inž. T.Rajić iz Novog Sada i M.Krstajić student mašinstva iz Beograda. Poslednji dan Kongresa posvećen je-tehničkim ja Ki) okviru kojih će biti moguća poseta razvojnim centrima.VO- · dećih korejskih proizvođača vozila Hjundai i i Daevu, koji su: i glavni sponzori „OU
će se raz
va sa svim svojim prednostima u odnosu na klasične načine prodaje, dug garantni rok za sva vozila (tri godine ili 100.000 km i šest godina na koroziju), obezbeđena totalna logistička podrška kod korišćenja vozila kao i kvalitet izrade sa primenom najnovijih tehničkih i drugih rešenja u projektovanju i proizvodnji.
oiputenšlagera u vJestven, a sa doIE i franaka u ime BaCDBaO j Je da sa.
| Tr umro je u | uE:lu je ušao kao Il} Wlakmičenja M. Lakačev
Ni
ansa rana ara