Delo
ДРУШТВЕНА ХРОНИКА Професорско Друштво Прође и осми годишњи збор ПроФесорскога Друштва. Поменусмо га у прошлој свесци, стр. 337., а сада хоћемо да откупимо реч прпказујући читаоцима „Делац рад овога кориснога друштва у прошлој години. Осма му је година. Рад друштва за све то време био је обилат. Наставници средњих школа — члановп друштвени износише п нреко листа — органа свога и на зборовима, који се редовно годишње држе, махне у настави и нредлоге, како би се могла настава поправити, те да даје лепше и здравије ресултате. Ресолуције зборске су најбоље огледало тих тежња и смерова чланова ПроФ. Друштва. Прво на чему се зауставила нажња њихова, бнло је, са свим природно, пптање: каква нам је средња школа потребна те је после дуже дебате и одлучено на другом збору, држаном 1890. године, да треба да има једнолики тпп средње школе с потребним бпфуркацпјама у вишим разредима. За таку је школу утврђен и наставни план на петом годишњем збору 1893. године, имајући при том на уму и одлуке зборске о учењу оба жива језика у ре алном одсеку гимнасијском и о проширењу наставе народне историје. — Поједини цроФесорски зборови бавили су се н иретресањем програма иојединих нредмета као и разговором о јачем нанретку њихову. Такоје било говора и о математици и о српском језику (у два маха) и о латннском ц о науци хришћанској, а и цртању обраћена је пажња на два збора, који су се изјаснили о корисности тога нредмета но наставу и васшггање ученичко гражећи с тога да је обавезно у средњим школама. Поред овога на проФесорским зборовима расправљана су и друга нигања, која засецају такођер јако у живот школин и од којпх у многом зависи нанредак наставин. Одмах иза одлуке каква нам треба средња школа, донесена је одлука о оцењивању ученичком истичући нотребу замене досадашњега двомесечног оцењивања тромесечним и промене у свођењу годишњих ресултата. На трећем годишњем збору исказана је нотреба реФорме испига зрелосгн као и погреба установљења сталне ка-