Delo

0 МПНИСТАРСКОЈ ОДГОВОРНОСТИ 407 Државнп Суд се не може растурити, јер се он растура само кад изрече пресуду, или кад Касациони Суд огласп други суд за надлежан. § 28 ПоЈ^ушај ј^од мимистарсцих цривица. У Закону о Миннстарској Одговорности не говори се о томе, хоће ли код случајева кривпчне одговорности министара бити и покушај кажњив и како, или ће бнти само свршена дела кажњива. Наравно да се питање о кажњавању покушаја поставља само код специалних министарскпх кривица, а не и код оних за које министар одговара пред редовним судом. У случају покушаја оних службених деликата за које министар одговара по Кривичном Законику и по Кривичном Поступку важе све одредбе које се у њима о иокушају налазе. У овом питању треба одмах издвојити оне деликте између седам деликта иобројаних у Закону о Министарској Одговорности које у исто време нредвиђа Кривични Законик као опште деликте или деликте учињене од државних службеника. Из раније наведене скупштинске дискусије о деликту издаја земље и Владаоца видело се да код свих деликтакоји се налазе у Закону оМинистарској Одговорностп и у Кривичном Законику важе све одредбе о нокушају из Кривичног Законика, и ако пх суди Државни Суд. Ту ће се ирпменити прпнцип из § 41 Кривичног Законика, по коме се покушај злочинства кажњив увек а покушај преступа онда кад закон нарочито наређује. Кад се пак хоће да расправи питање о томе, да ли ће Државни Суд моћи одредити казну за покушај и колика ће та казна бити онда кад je министар оптужен по Закону о Мипистарској Одговорности за које од оних дела која се налазе у Кривпчном Законику, онда се мора имати у виду прво то, да ли је могућно, према дефиницијама тих деликата, које је Законодавац дао, конструисати и такво дело које би у себп имало елементе покушаја, једног несвршеног дела, па ипак по иринципима Кривичног Ирава било кажњиво. Код свих случајева оштећења државе пз користољубља ван Крпвичног Законика могућно је конструпсати покушај. Код новреде бирачког права, покушај би се могао састојати у томе што ће се издати наредба о повреди бирачког права, али се та наредба не би иропнсним иутем саопштила из неких узрока који не зависе од наредбодавчеве воље. Код спречавања вршења закона, законодавних решења или су д