Delo

0 МПНИСТАРСКОЈ ОДГОВОРНОСТИ 407 Државнп Суд се не може растурити, јер се он растура само кад изрече иресуду, или кад Касациони Суд огласп други суд за надлежан. § 28 По^ушај ^од мимистарсцих цривица. У Закону о Минпстарској Одговорности не говори се о томе, хоће ли код случајева кривичне одговорности министара бити и покушај кажњив и како, или ће бнти само свршена дела кажњива. Наравно да се питање о кажњавању покушаја поставља само код снециалних министарских кривица, а не п код оних за које министар одговара пред редовним судом. У случају покушаја онпх службених деликата за које министар одговара по Кривичном Законику и по Кривичном Постунку важе све одредбе које се у њима о покушају налазе. У овом питању треба одмах издвојити оне деликте између седам деликта нобројаних у Закону о Министарској Одговорности које у исто време предвиђа Кривични Законик као оиште деликте или деликте учињене од државних службеника. Из раније наведене скупштинске дискусије о деликту издаја земље и Владаоца впдело се да код свих деликтакоји се налазе у Закону о Министарској Одговорности и у Кривичном Законику важе све одредбе о нокушају из Кривпчног Законика, и ако их суди Државни Суд. Ту ће се применити иринцип из § 41 Кривичног Законика, по коме се покушај злочинства кажњив увек а покушај преступа онда кад закон нарочито наређује. Кад се пак хоће да расправи питање о томе, да ли ће Државни Суд моћи одредити казну за покушај и колика ће та казна бити онда кад је министар оптужен по Закону о Министарској Одговорности за које од оних дела која се палазе у Кривпчном Законику, онда се мора имати у виду прво то, да ли је могућно, према дефнницијама тих деликата, које је Законодавац дао, конструисати и такво дело које би у себп имало елемепте покушаја, једног несвршеног дела, па ипак по принципима Кривичног Ирава било кажњиво. Код свих случајева оштећења државе из користољубља ван Кривичног Законика могућно је конструисати нокушај. Код иовреде бирачког права, покушај би се могао састојати у томе што ће се издати наредба о повреди бирачког права, али се та наредба не би ирописним нутем саопштила из неких узрока који не зависе од наредбодавчеве воље. Код спречавања вршења закона, законодавних решења или су д