Dositej Obradović u Hopovu

Глава УП! Ђаковање Димитрија Обрадовића 221 ЕРИКА и 5 РРА ННО

А ЕН арени

је окончана. Да се за бављења митрополитова на страни не би ко заборавио, архимандрит им меће на срце: „со околвима комшијама да сте у доброј љубови, и коме се што прилучи, како је вам и прожде заповједато, да не ходите мирским властем стуживати ни оптуживати људе, ') да чрез нас страдајут; јакоже њеци дерзнуша, будут по дјелом и примити, Како да не имамо ми господара свога где оптужити се! Доколе

ћемо бити тјашкосерди =

Приближава се берба, најважнији економски рад у години. У манастиру је за неко време мало узбуђење. Треба све спремити не само за брање манастирских виногради, него и за скупљање десетка, а десетак је главни приход манастиру. Целога септембра Никола Динцар (.Цинца“)и Мишко пинтер оправљају бурад, набијају обручеве. Намесник је купио два бремена лика за каце и двојку за бели бермет што ће се носити у двор. Никола Цинца оправља ћериз код качаре. Пудари су најмљени још чим је грожђе почело зрети. Братство се 91 септембра састало на сабор, на ком је главан предмет договор о берби по десетку. Игуман није код куће, али је братству јавио своје мишљење у писму из Овека. На седници су сва четири заклета старца и намесник. Митрополиту није право што се десетак скупља У Иригу (биће да је за то имао својих разлога, који ми нису познати). Алп се на сабору доказало, да се сав десетак у вину не може сместити у манастиру, стога је братство једногласно одлучило (а п игуман је у том смислу писао), да у манастиру прима десетак јеромонах Мојсеј,

НЕ а НИ ИРЕНЕ НИ -т: пе АЕ а ЕНЕН

7 У Ненадовићеву додатку монашким правилима (ар УН.) забрањује се ићи „мпрекимљ властемљ безђ благословент« п вопроса своего митрополита“. Ако би дошла потреба да се игуман или који брат што тужи, мора игуман прво писмено

јавити митрополиту у чем је етвар, па тек ако му се допусти,

може ићи да се тужи.