Državopis Srbije sv. 20
"те |
Према овој просечној години службе, почетак службе пада код наставника вишега реда у двадесет шесту годину, а код наста“ вника нижега реда чак у двадесет осму.
У првој београдској нижој гимнасији били су, по служби, најстарији наставници, а у за јечарској најмлађи. Онамо је просечна година службе износила 15':4 година, а овде међу тим само 9'5.
У ред нижих наставника долазе предавачи, учитељи вештина ин вероучитељи. Ова је служба нестална, јер со наставники често мењају.
2. УЧЕНИЦИ
У почетку 1885. школске године било је
У ГИМНАСИЈАМА УЧЕНИКА УЧЕНИЦА ЂАКА вишим • + + + + . «+ 1.141 71 1.212 нижим + + + ee + > 9,328 262 2.590
свега · · · · 3.469 333 3.802 Од сто ђака било је У ГИМНАСИЈАМА УЧЕНИКА _ УЧЕНИЦА вишим + 000 · 9715 5:85 нижим • + + + • • · 89:88 10-11
y ommre + - - : : - 9194 8:76
Проценат ученица у нижим гимнасијама, готово два пута је већи него у вишим. Ово долази отуд, што из нижих гимнасија, после свршеног четвртог разреда, прелазе многе ученице у Вишу женску школу.
Од сто уписаних ђака остало је до краја. школске године,
у ГИМНАСИЈАМА УЧЕНИКА УЧЕНИЦА у ОПШТЕ вишим + + + + + + + «+ 83748 87-32 83-42 нижим + + + · * '. . . 89:45 92-75 88-88
Ceera + + - • · 8671 91-59 87-14
Из ових процената види се, да у нижим.
гимнасијама остаје до краја школске године много више ученика, и ученица, него у вишим
гимнасијама. Односна размера између виших и нижих
гимнасија, била, је код
ДРЖАВОПИС СРБИЈЕ ХХ
ХХУ
ученика · · као 100:: 106
ученоца • • · » 100: 106
ђака у опште као 100 : 106 Занимљиве су ове размере по разредима, и ми их износимо у овом прегледу.
naKežeKČČC—. ––- Z=-—-–—–X—SIJL .RR12-——rız XĐČ TJ ––in C —=—
ске године у гимнасијама Sur 100 élèves sont restés jusqu’ à la fin de l’année scolaire 1885. aux gymnases |
= у Од сто ученика остало је до краја 1885. школ- |
РАЗРЕД |
у опште
вишим нижим en général |
supérieurs inférieurs
Classe
ученика, | écoliers ученица écolières ђака. ćlćves ученика écoliers ученица écolières ђака, éléves ученика, écoliers ученица écolières ђака ćićves
| . улево аза 86-08192-08 96-05-40 90:76 85-87 90:63 75-00/89-42189-90194-87 90:51190-08191-49:90-24 ш .... 75-30! 100-00 ,77-84190-02,89-09 89-93186-24191-90 =
— ~ .
.
•
+ .
— qIr—
(IV. . .|86-36)1000 B7-90|90-A3,96-%3 90·90|89-5197·02|90-14 Ve... 74:92 50-00173-56| — — — |7%992|50·00 73:56 INT . . . . 9159 — |91:59] — | — | — |94-59) — |91-59 VIL . • . .|90-00, — 19000] — | — | — |90:00] — |90·00
Csera-Total . srelersz 83-42/88-45,92-75 88-88 asile -59/87-14|
У вишим гимнасијама изгубио је највише ученика и у опште ђака пети и трећи, а најмање шести и седми разред. Ученица изгубио је највише пети и други разред.
У нижим гимнасијама изгубио је највише ученика и у опште ђака разред први, а најмање четврти. Учениц: изгубио је највиш«“ трећи, а најмање опет „згврти разред.
Исте размере остале су и код гимнасија у опште.
На сто ученика, који су оставили школу
| у течају године, долазило је таких ученица | у гимнасијама,
вишим · • ee + + 75 НИЖИМ • + ee • + + + . 63 уопште · · · · · · 68 Ако у овом погледу поредимо више гимнасије са нижим, ми налазимо, да је односна размера између првих и других гимнасија, била за, __ ученике · · · · · као 100: 69 ученице + + + + >» 100 : 57
ђаке у опште · · као 100: 67