Ekonomist

ЕКОНОМИСТ

Год. УМ. Фебруар 1925. Број 2.

РАСПРАВЕ

Буџетска овлашћења.

од Ог Видана 0. Благојевића.

Сви финансиски и јавно правни писци дефинишу буџет као један од најважнијих закона у формалном смислу. /100 пменом буџета они подразумевају такав акт, који садржи за једно тамно одређено време, предвиђања државних расхода и прихода, као и наређује прикупљање првих и плаћање других. У својој суштини, буџет је акт високе администрације, чиме се објашњава његов искључиво формално-правни карактер, али ипак због своје изузетне важности, доношење закона о буџету пренесено је на законодавно тело. На тај је начин ушло у важност правило о искључивој финансиској надлежности Парламента.

Изузетно од осталих закона, ми налазимо код закона о буџету, под којим именом подразумевамо и финансиски закон који га прати, две карактерне црте: !) што се буџет редовно доноси најдуже за једну годину, и 2) што је при том усвојено правило о специјалности буџетских кредита.

Из факта, да буџет обично траје годину дана, излази констатација, да он после највише годину дана престаје, Т. ј. замењује се другим, ако није наравно наступио случај из чл. 114. Устава. Кад стари буџет престане да важи логично би било да самим тим престану важити и остале његове одредбе. Јер закон као целину, не могу надживети његови делови. То изгледа логично; међутим, око тога било је много говора и то је у теорији и пракси врло спорно.

ЕКОНОМИСТ ii