Ekonomist

305

и другим мерама економске политике. Мислимо ту на повеБање продуктивитета рада, на снижење каматне стопе, на смањење пореског оптерећења, на снижење царина за све сировине потребне нашој индустрији. Изашли би ван оквира нашег задатка, када би се подробно задржали на овим мерама. Хтели смо само истаћи, како је у року од 27 месеци стварна зарада нашег радништва порасла за читавих 36. а о и како је истодобним падом цена најважнијих животних намирница Хостигнушо још веће повећане реалне зараде.

Ал. Вегнер

Заштита и осигурање јаднице за случај порођаја.

Наш закон о Заштити Радника у 55-ма 22.-25. садржи одредбе о раду жене пре и после порођаја.

5. 22. забрањује женама сваки рад у предузећима занатским индустријским, трговачким, саобраћајним, рударским и њима сличним на два месеца пре и два месеца после пороBaja. После ове безусловне законске забране излишна је алинеја друга овог параграфа, која говори и о праву раднице да обустави даљи рад чим лекарским уверењем утврди да њен порођај предстоји у року од два месеца. Исто је тако излишна и трећа алинеја овог параграфа, која говори о праву раднице да за ова 4 месеца прима све помоћи које јој по Закону 0 Осигурању Радника припадају, јер овај Закон као специјални регулише то питање детаљно. Према том закону (5 45) радница на случај порођаја има, поред осталог, право на потпору за породиље за време од 2 месеца пре и 2 месеца иза поро“ ђаја са три четвртине обезбеђене наднице. Али се у последњој алинеји истог параграфа вели да радница неће имати право на ову потпору ако је у овом времену радила, и то за дане за које је радила. Ова последња одредба је на свом месту, и не треба сматрати да је она неумесна поред 5-а 22. Закона о Заштити Радника, који забрањује рад 2 месеца пре и 2 месеца иза порођаја, па макар и са њеним пристанком. Јер и поред