Ekonomist

1 Наша финансиска администрација (Неколико опасака поводом првог општег, државног рачуна за 1924/25)

Може финансиски политичар имати најбоље идеје, може њиховом остварењу приступити са најбољом вољом па ипак неће успети ако му администрација не ваља. Нека архитект створи најбоље планове за израду, ако не ваљају његови помоћници — мајстори изградње и ако буду радили сваки по своме схватању, ако се не буду придржавали наредаба основне воље, зграда неће ваљати. То је случај са нашим финансиским политичарима, за које овим још не велим да су добри, и нашом финансиском администацијом која има да епроведе њихове идеје.

Виче се на нашу адмистрадију уопште па и нашу финансиску., Али које су њене мане, њени недостатци, то је као њено унутрашње пигање тешко докучива ствар. Тешко је продрети у таму која се скрива шта се све у њеном организму дешава. Тек у делима која избију на јавност, ми можемо опазити неке њене мане. И општи државни. рачун за 1924-25. годину открио нам је један низ недостатака наше финансиске администрације, Да је среће ово ништање неби требало истицати на прво место: пре питања о суштини нашег реализованог финаненирања, Али, као што рекох, без добре администрације не може бити ни остварења добре финансиске политике а наша финансиска администрација обелоданила је овом приликом и такве своје недостатке, за које би се иначе једва могло поверовати да постоје.

Званични акт, Д.Р,Бр. 120.600, од !. септембра 1927 год. којим је Министар Финансија спровео овај рачун Народној Скупштини на одобрење, почиње овим ставом; »Сходно про“ писима чл. 173 и 181, Устава и чл. 132—136 Закона о Државном Рачуноводству, а на основу овлашћења чл. 51. Финансиског Закона за [924-25, године о издвајању израде завршних рачуна проширене Краљевине од израде завршних рачуна ратних периода Краљевине Србије, — част ми је поднети Народној Скупштини на одобрење Општи Државни Рачун за 1924-27. годину, у коме су, поред: буџетских резултата, показане и све финансијске операције о току поменутог буџетског перпода,„“