Ekonomist

382

vidbi, koja je sve više i više udovoljavala majnužnijim državnini i primorskim potrebama.

Iz godine u Sodinu se u tom pravcu zaista oseća napredak. Ako uporedimo samo godie 1925., 1926. i 1927. vidi.no da je lokalna plovidba u prvoj toj godimi prevalila 919.097 morskih milja, a u drugoj 1,022.209, a u trećoj već 1,060.350 m. m. Danas imamo 68 prusa koje održava 66 jedinica, a koje će do kraja da prevale sveSa 1,278.973 morskih milja. Iz statistike o kretanju robe saznajemo da je redovita kabotaža prenela robe u 1925.: 99.610 iona, m 1926.: 90,928 tona [za skoro 9000 tona ili OVA manje); u 1927.: 122.446 tona {za skoro 23.000 tona više neso u 10925, а 32.000 više neso u 1926. tt j. preko 30%). Uporedimo li broj prevaljenih morskih lmija i broj putnika та је #41 вофте dobijamo ovu gustmu pulnika па morski milja: 1925, g, lek 0,85 u 1926. s. 0.95, a u 1927. S. čak 1.03. Dakle ne samo da je broj pulnika za te #14 бофте роrastao uopšte, nego i relativno, što znači da se i pored uvečamos broja putovanja ladja, stanje društva u tom pogledu рођођзајо, а to je vrlo važno za sve ono što smo do sada o Ovom kazali, Možemo dakle, i ne ulazeći u dalju analiza ovog pitanja, zaključiti da subvencija, koja se je dosada delila našim parobrodarskim društvima za održavanje lokalne plovidbe, nije uticala u onoj meri · ma napredak plovidbe koliko na prvi mah izgleda ı da je dejstvo njeno bilo naprotiv dosta slabo, Presudmo je medjutim kod celog problema naše lokalne ilote uopšte istaknuti već Jakt, da je u odnosu na njeno stanje naša kabotaža stvarno maza dovala! Ona je ušla u sastav našes nacionalnog pomorstya, kao što smo videli, onakva kakva je ostavio rat. Ona se, гаzume se, za vreme rala nije obnavljala neso je propadala, a od oslobodjenja na ovamo ona se Sotovo nikako mije obnavljala, neso stvarmo nazadovala, jer su ladje iz godine u godinu zastarevale i najzad doterali smo dotle da imamo jedmu staru 1 d elimično već dotrajalu HHotu za lokalmi заођгасај Који treba što pre zameniti novom, alo nećemo da uskoro doživimo nezgode ili da nam stalno preti njen eventualmi opšti slom. Kao što se izvršila obnova železnica, kao što nam je poitrebrna obnova drumova, tako mam je potrebna i obnova ladja. Dovoljno je upoznati se sa laktom, da je prosečna starost ovih Јафја 28 вофта, ра да se odmah uoči kako nam je obnova flote jedna preka i neumitna potreba. Ali kako da se ta obnova Ноје